Fujitsus nyheter på CeBIT 2014

Fujitsus nyheter på CeBIT 2014

CeBIT, Hannover, 10 mars, 2014 – Fujitsu offentliggör de nya produkter, tjänster och lösningar som kommer att visas upp under CeBIT 2014. Nyheterna fokuserar på områdena säkerhet, mobilitet, Big Data och molnet under det övergripande budskapet ‘Human Centric Intelligent Society.’

Bland produktnyheterna märks framför allt Fujitsu LIFEBOOK U904, en supertunn 14-tums Ultrabook för affärsbruk, den mobila arbetsstationen CELSIUS H730 och surfplattan PC STYLISTIC Q704. Dessa produkter erbjuder inte bara prestanda och komfort av högsta klass utan uppfyller även höga säkerhetskrav. Samtliga produkter har försetts med SmartCard-autentisering. Fujitsu visar också produkter med biometrisk identifiering genom PalmSecure, som scannar venerna i handflatan. Möjligheterna med PalmSecure demonstreras utförligt i Fujitsus monter på CeBIT 2014 (Hall 7, monter A28) genom olika scenarion och best practice-lösningar.

Fujitsu lanserar även Managed Mobile, en lösning för att hantera mobila enheter från olika tillverkare med olika operativsystem, för företag som vill tillämpa en Bring Your Own Device (BYOD)-strategi utan att kompromissa med säkerhet och regelefterlevnad. Ett rollbaserat hanteringssystem möjliggör säker mobil tillgång till data, applikationer och kommunikationskanaler. Fujitsu utvcklar också ett individuellt säkerhetskoncept tillsammans med kunden innan implementering exakt anpassat utifrån kundens egna önskemål och behov. Managed Mobile kan användas som en managerad tjänst, on-premise eller som en molntjänst. Fujitsu presenterar dessutom en säker run-time-miljö med heltäckande och fördjupad kryptering på applikationsnivå. Detta tillåter säker, snabb och centralt administrerad uppkoppling för externa användare och enheter mot specifika workflows och applikationer, samt säker uppkoppling av användares privata enheter.

Årets övergripande tema på CeBIT är Datability och Fujitsu presenterar även tjänster, lösningar och produkter som hjälper till att hantera ständigt växande mängder data. Företag som använder det mångsidiga lagringssystemet ETERNUS DX S3 kan enkelt justera minneskapaciteten utifrån föränderliga behov och uppnå ett effektivt utnyttjande av systemets resurser på upp till 90 procent. Detta bidrar till att både öka effektiviteten och frigöra plats för ännu större datamängder.

Som en certifierad partner för SAP HANA kommer Fujitsu att bidra med kunskaper och erfarenheter från över 300 SAP HANA-projekt och diskutera utmaningarna inom Big Data. Fujitsus fokus är lösningar som innebär ansvarsfull användning av Big Data med inbyggda skyddsmekanismer mot missbruk av data. För en snabb och enkel inkörsport till In-Memorybaserad datahantering lanserar Fujitsu applikationssviten Fujitsu Power Appliances för SAP HANA för att implementera en in-memorydatabas (IMDB) och Fujitsus Terracotta-server BigMemory – en in-memory-baserad data grid-lösning (IMDG) som tagits fram i samverkan med Software AG.

I utställningsytan för SAP HANA (Hall 4) kommer Fujitsus experter att demonstrera olika implementerings- och användningsscenarior och visa upp sin kompletta IMDB-svit – från infrastrukturlösningar till SAP HANA i molnet. Dessutom presenteras koncept för heltäckande realtidsdataplattformar baserade på SAP HANA, Sybase ASE, Sybase IQ och Hadoop. Industrispecifika lösningar för exempelvis detaljhandel kommer också att presenteras.

Därutöver kommer Fujitsu tillsammans med teknikpartnern NetApp att presentera den gemensamt utvecklade referensarkitekturen vShape, som är baserad på PRIMERGY-serverteknologi, NetApps FAS-lagring, nätverkskomponenter från Brocade och virtualiseringsmjukvara från VMware och Microsoft. vShape är det första exemplet på Converged IT Infrastructure som baseras på klusterbaserad NetApp Data ONTAP, marknadens mest innovativa operativsystem för lagring.

För att erbjuda IT-lösningar och tjänster med hög grad av flexibilitet och hantera olika stjänster konsekvent både i och utanför molnet, presenterar Fujitsu plattformen FUJITSU Cloud integration Platform. Den möjliggör integration, utrullning och administration av alla molntjänster och traditionella IT- och kommunikationssystem inom företaget effektivt och från en och samma konsol.

-  Fujitsu på CeBIT 2014 : http://www.fujitsu.com/fts/about/resources/events/cebit2014/
-  Läs Fujitsus blogg: http://blog.ts.fujitsu.com/
-  Följ Fujitsu på Twitter: http://www.twitter.com/Fujitsu_TS
-  Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/fujitsu