Jonas Brandén, ny vd för Fujitsu Sverige

Jonas Brandén ny vd på Fujitsu Sverige

Jonas Brandén har utsetts till ny VD för Fujitsu Sverige samt till ny Skandinavienchef för bolaget. Han kommer närmast från tjänsten som försäljningsdirektör på Fujitsu Sverige, men har agerat som tillförordnad VD sedan april 2019.

Jonas Brandén har en gedigen erfarenhet av ledande positioner inom globala IT-företag. Innan han började på Fujitsu 2016 var han Director of Business Engineering på CGI. Under de senaste 20 åren har Jonas även haft chefspositioner på bland annat på Ericsson, Capgemini och CSC.

”Med Jonas Brandén som Sales Director har Fujitsu i Sverige vunnit flera viktiga avtal, inom såväl privat som offentlig sektor. Jag känner mig övertygad om att han som vd, med sitt starka ledarskap och sin beprövade affärskompetens, kommer att spela en viktig roll i Fujitsus fortsatta utveckling i Skandinavien”, säger Paul Patterson, Head of Northern and Western Europe på Fujitsu.

”Jag ser verkligen fram emot att leda Fujitsu i Sverige. Vi har en energi och en ambitionsnivå som jag tror har sin grund i vårt japanska DNA. Vi värdesätter våra kunder, vi lyssnar på dem och har byggt upp ett rykte av att vara flexibla och arbeta i nära samklang med den lokala marknaden. Vi arbetar också aktivt för att säkerställa att vi drar vårt strå till stacken och bidrar till ett bättre samhälle”, säger Jonas Brandén.

Björn Landerberg,
Head of Marketing and Communications, Fujitsu Sweden
Tel: +46(0)739 733 603
e-post: bjorn.landerberg@se.fujitsu.com