Nya integrerade PRIMEFLEX-system från Fujitsu driver utvecklingen mot affärsfokus i datacentret

Fakta i korthet:

• En produktfamilj med fler än 20 olika PRIMEFLEX-lösningar
  • Tillgång till ett komplett support-ekosystem med ett komplett utbud av finansierings- och driftslösningar
  • Den helt nya lösningen PRIMEFLEX for Hadoop gör det enkelt att dra nytta av möjligheterna med Big Data.

18 november 2014 – Idag offentliggörs PRIMEFLEX, Fujitsus nya produktfamilj för integrerade system. Med PRIMEFLEX ger Fujitsu verksamheter nya möjligheter att snabba upp sin expansion, ta bort komplexiteten och minska riskerna genom att möjliggöra snabbare implementering av mer kraftfulla datacenterlösningar och teknologier.

Integrerade system, bestående av server, lagring och nätverk, kombinerat med gemensamma lager för hantering och mjukvara, är ett område i snabb tillväxt, tack vare systemens tydliga värdeskapande egenskaper. Snabbare time-to-market och enkel livscykelhantering för integrerade system, som är utvecklade för specifika arbetsuppgifter och integrerade redan från start, sänker driftskostnader och minskar komplexiteten genom att kunder slipper hantera egna lapptäcken av projekt för integration av olika system.

Fujitsu lanserar nu varumärket PRIMEFLEX för sin produktfamilj av integrerade system, en komplett svit av fler än 20 affärslösningar för att täcka hela spektrat av behov för datacentret. PRIMEFLEX-systemen som omfattar lösningar från Fujitsu-partners som Microsoft, VMware och SAP, är alla paketerade och förhandstestade av Fujitsu. Kunder kan också välja Fujitsu Lifecycle Management för att hantera systemuppdateringar och säkra den kontinuerliga kompatibiliteten i produktstacken, samt Fujitsu SolutionContract för att åtgärda oväntad nertid i systemen.

PRIMEFLEX-familjen en av de bredaste på marknaden
PRIMEFLEX utgör ett av marknadens mest omfattande erbjudanden av datacenterlösningar, med både “körklara” förintegrerade system som snabbt kan sättas i drift, och i form av Reference Architectures som erbjuder mer anpassningsbara designmallar, som följer best-practices och är testade och validerade.

Produktfamiljen med fler än 20 olika lösningar omfattar Fujitsu PRIMEFLEX for SAP HANA, som optimerar högpresterande realtidslösningar för databaser, och PRIMEFLEX for VMware EVO:RAIL, en av marknadens första hyperkonvergerade infrastrukturer optimerad för VMware. PRIMEFLEX-system driver också många av tjänsterna inom Fujitsu Cloud.

Ett nytt tillägg till PRIMEFLEX-familjen är en kraftfull och skalbar plattform som ger företag ett mer kostnadseffektivt sätt att utföra användbar Big Data-analys. Fujitsu PRIMEFLEX for Hadoop analyserar stora datavolymer för att ta fram och tillgängliggöra relevant information. Den kombinerar bekvämligheten med förkonfigurerad och förtestad hårdvara och de ekonomiska fördelarna med open source-baserad mjukvara, samt systemsupport och livscykelhantering.

Fujitsus omfattande tjänsteutbud för systemintegration erbjuder bekymmersfri drift av alla integrerade system, med datacentertjänster som hosting, managerade datacenter, och molnbaserad IaaS. Pay-as-you-go-tjänster finns också tillgängliga.

“Kunder väljer integrerade system för att förkorta projekttider och ta bort osäkerhetsfaktorer – för att detta förhållningssätt är snabbare och innebär mindre risk än att försöka integrera komponenter på egen hand. Fujitsu skapar ett lättigenkännligt produktnamn, PRIMEFLEX, för att rama in sitt omfattande utbud av integrerade system. PRIMEFLEX-familjen omfattar både virtualisering och molnet, sträcker sig från ERP till in-memory, från Microsoft till SAP, och från Big Data till HPC, och ännu mer tillkommer under början av 2015” , säger Ayman Abouseif, global produktmarknadschef på Fujitsu.

Pris och tillgänglighet
Priset och tillgängligheten på FUJITSU Integrated System PRIMEFLEX varierar utifrån konfiguration, tjänster och region.

Susanne Carlsson, marknadschef, Fujitsu Sverige
tel. 08-793 70 34
e-mail: susanne.carlsson@se.fujitsu.com

Henrik Nohrborg, produktchef server/storage, Fujitsu Sverige