VR Track väljer Fujitsus projektstyrningssystem C7

C7 är ett projektstyrningsverktyg utvecklat av Fujitsu. Det har använts av kunder som Empower, Skanska och NCC sedan början av 2000-talet. Implementeringen av C7 är en betydande investering för VR Track och systemet kommer att användas inom en rad olika områden, alltifrån design och konstruktion till underhållsprojekt.

Harri Lukkarinen, Vice President, VR Track
"Det här har varit en oerhört viktig upphandling, då C7 är ett strategiskt utvecklingsprojekt för oss. Det representerar en fullständig förändring av modus operandi i vår organisation.”

Anu Asikainen, projektledare, VR Track
”Vi förberedde en väldigt detaljerad kravspecifikation inför upphandlingen och det visade sig att Fujitsus lösning bäst stämde överens med våra behov. C7 är ett fullt utvecklat system som vi kan implementera med minimal anpassning, något som var väldigt viktigt för oss.”

Matti Koskinen Head of Business & Application Services, Fujitsu Nordic Region
”Det här är en mycket viktig dörröppnare för C7 i Finland. Det finns en stor efterfrågan på marknaden efter system som fokuserar på projektstyrning. Fujitsus står sig väl i konkurrensen och har en stark ställning på marknaden, mycket tack vare att systemet är välbeprövat och har använts i Sverige under många års tid. Vi har flera betydande kundreferenser och en lösning som finslipats i en rad olika kundmiljöer. VR Track är en viktig ny kund för oss på Fujitsu.”

Fujitsu levererar C7 till VR Track tillsammans med licenser, underhålls- och supporttjänster, samt systemintegration till andra utvalda system. Affären är ett ramavtal som ger utrymme för utökning av samarbetet under de kommande åren.

0739 – 733 603
 bjorn.landerberg@se.fujitsu.com