Svensktalande träningsapp utmanar i träningsvärlden

Med 1.7 års träning som registreras varje dag och över 100 000 unika besökare varje vecka är redan idag FunBeat.se en träningsdagbok att räkna med. Idag har tjänsten över 150 000 registrerade medlemmar som registrerar och följer upp sina kompisars träning i Sverige.

Idag släpps dessutom tjänstens nya GPS-app till iPhone där användarna kan få sin träningsrunda automatiskt registrerad med karta och all möjlig träningsdata, men även med en svensktalande röstcoach som hjälper till att hålla motivationen uppe.

“Våra användare har länge efterfrågat den funktionalitet som finns inbyggd i den appen. Du kan både spela in och registrera din runda eller träningspass, såväl se och kommentera dina kompisars träning direkt i appen” säger Olle Eriksson - grundare av FunBeat.

De största träningsformerna på FunBeat är Löpning, Cykel, Fitness/Gym, Vandring och Längdskidåkning och totalt har vi 900 olika träningsformer och varianter på träningsformer . Många av användarna vill ha kontroll på sin träning och med den nya appen kommer detta att göras enklare.

“Träningsappar finns det idag gott om, vi har velat skapa en app som är anpassad för den nordiska marknaden och inriktat oss på att vara bäst för iPhone och Android. FunBeat trycker på att träning skall vara kul och de sociala aspekterna är viktiga. När du delar din träning och mål med vänner blir du mer motiverad - många upplever att det blir beroendeframkallande”

Under den närmaste veckan kommer även en version för Android av FunBeat-appen, vilket kan kännas självklart då företagets träningsintresserade marknadschef, Thomas Bergbom, kommer från Google innan FunBeat.

“Vi kommer under de närmaste veckorna att också lansera en helt uppdaterad version av funbeat.se efter nu först de nya apparna för FunBeat,  och där är Android idag minst lika viktigt som iPhone”, säger Thomas Bergbom.

För skärmbilder, logotyper mm, besök gärna

Kontakta Thomas Bergbom för mer information

thomas@funbeat.se 070-9660454

• Företagsinformation

• träning
  • löpning
  • cykel
  • gym
  • fitness
  • iphone
  • android

FunBeat är en oberoende social träningsdagbok med 150 000 registrerade användare som sätter upp mål för sin träning, loggar sina pass och delar och kommentarer sin träning med kompisar. Förra året registrerades 4.5 miljoner träningspass och användarna förflyttade sig 26 miljoner km. Största träningsformen är löpning 15% följt av Fitness 9% (gruppträning utom spinning) Gym 9% Cykel 8% Promenad 7% (senaste 365). Totalt finns 950 olika träningsformer som går att registrera - inom allt från fotboll till klättring. - I juni lanseras en helt ny version av sajt och appar tillsammans med partners säger Thomas Bergbom, delägare på FunBeat.
Totalt registrerade användarna över 26 000 000 km under 2010, vilket motsvarar 650 varv runt jorden (motsvarande siffra 2009 var 17 900 000 km)

Thomas Bergbom

Presskontakt Co owner Marketing/Sales / Communications / Business development ++46 709660454