Funded By Me lanserar i Norge

Funded By Me ökar sin marknad med 4,9 miljoner människor. Lanseras i Norge på www.fundedbyme.no

Idag lanseras Funded By Me officiellt i Norge. Den norska versionen av sajten smygstartades för ett par veckor sedan med en handfull projekt men går nu ut i full drift. Lanseringen i Norge har skett i samarbete med stiftelsen Soria Moria som arbetar för att hjälpa frivilligorganisationer och andra samhällsnyttiga organisationer att öka sina intäkter.

Funded By Me lanserades den 1 mars i Sverige, då som nordens första centraliserade plattform för crowdfunding. Sedan starten i Sverige har cirka 720 personer tillsammans hjälpt till att finansiera projekt med över 300 000 kronor. Flertalet projekt har nått full finansiering, ett har nått 226% av sitt behov och den största enskilda gåvan har varit 5000 kronor. Flertalet projekt vittnar om spinoff-effekter som leder till annat stöd eller andra kontrakt, kontakter och nätverk.

Funded By Me tar i och med lanseringen i Norge ytterligare ett steg mot en närvaro i samtliga nordiska länder.  Lanseringen innebär att antalet potentiella användare ökar med 4,9 miljoner människor.

"- Vårt mål har sedan dag ett varit att inom ett halvår etablera oss i fler länder än Sverige. Och det har vi nu lyckats med. Nu blickar vi vidare mot Finland och Danmark. "
- Daniel Daboczy, grundare av Funded By Me.

För mer information kontakta: daniel@fundedbyme.com

• Culture

A new, briliant idea is born every day.
We want to help you find funds and build networks.
www.fundedbyme.com