Aron Anderson - äventyrare, inspiratör & elitidrottare gästar Funka för livet

Aron Anderson bevisar gång på gång att ingenting är omöjligt, om det så är att bestiga berg som Kebnekaise, ta sig upp på Trolltunga i Norge eller att köra Vasaloppet.

Aron som idag är 27 år drabbades av cancer i ländryggen som nioåring, och från den dagen har han bevisat att ingenting är omöjligt. Aron är fri från cancern och är nu en av Sveriges mest populära föredragshållare och spektakulära äventyrare. Till hans meritlista kan en mängd fantastiska prestationer radas upp, då han under många år tävlat i rullstolsfriidrott med svenska landslaget och medverkat i bland annat Paralympics, senast i Beijing 2008.

Två av Arons senaste äventyr innebar att ta sig upp till Trolltunga i Norge och att simma ca fyra mil över Ålands hav med bara armarna.

Förutom idrottandet och äventyren finns en stark drivkraft att kunna dela med sig och inspirera andra med funktionsnedsättning. Det är också hans föreläsningar och inte minst inställning till livet som etablerat honom som en av Sveriges mest populära föredragshållare.

Välkommen att ta del av Aron Andersons föreläsning under Funka för livet. Föreläsningen hålls måndag 19 oktober klockan 15.30 i föreläsningshallen i Halmstad Arena.

Entrén till Funka för livet är kostnadsfri, det enda som behövs är en entrébiljett som bokas via http://bit.ly/funka-halmstad. För att köpa biljett till Arons föreläsning kan du klicka här.

Hela programmet för Funka för livet Halmstad 19-20 oktober hittar du under denna post, alternativt via denna länk.