Funmed Academy – nu utbildar vi morgondagens vårdgivare

Funmed Academy – nu utbildar vi morgondagens vårdgivare

Nu expanderar Europas största funktionsmedicinska läkarklinik sin verksamhet. Funmed Group förvärvar Funktionsmedicinska vårdutbildningar (FMVU) som blir Funmed Academy.

”Vår vision är att vara den drivande aktören i att förändra västerländsk sjukvård från reaktiv till proaktiv. Att själva kunna erbjuda legitimerad vårdpersonal en funktionsmedicinsk utbildning i världsklass som vi själva kvalitetssäkrar är ett naturligt steg för att nå vår vision”, säger Peter Martin, grundare av Funmed.

Funmed grundades 2014 av läkaren och forskaren Peter Martin, som innan dess jobbat med Nobelpristagaren professor Arvid Carlsson. Idag har bolaget fyra egna läkarkliniker i Sverige och siktar internationellt med sin nya digitala vårdplattform. Ett ytterligare steg i sin expansion är förvärvet av Funktionsmedicinska Vårdutbildningar som kommer drivas vidare under namnet Funmed Academy.

Funmed utbildar morgondagens vårdgivare

Funmed Academy tillhandahåller specialkurser i funktionsmedicin för läkare, sjuksköterskor, dietister och övriga legitimerade vårdgivare. Inom ramen för utbildningarna erhålls värdefulla och aktuella ämneskunskaper i funktionsmedicin, men också genomgång av arbetsmetodik och yrkesroll för att ge de bästa förutsättningar för ett stimulerande och meningsfullt arbetsliv som läkare eller sjuksköterska.

Möter det ökande intresset för funktionsmedicin

Vi blir dagligen kontaktade av personer som antingen vill bli patienter eller som vill vara med och förändra sjukvården genom att arbeta hos oss. Det känns fantastiskt att vi nu kan erbjuda en utbildning för att göra funktionsmedicin tillgängligt för flera – patienter och vårdgivare.

Besök oss gärna på www.funmed.se eller kontakta oss på info@funmed.se

Funmed är Europas största funktionsmedicinska läkarklinik, med digitala och fysiska mottagningar över hela landet. Med stöd av forskning och avancerade tester och mätmetoder tar vi ett helhetsgrepp om varje individs personliga hälsa och kan på så sätt bättre hantera komplexa kroniska sjukdomar och symptom. De tester vi utför, ger oss de pusselbitar som ofta förbises i den traditionella vården.