Gå direkt till innehåll
Gustav Björnlund, vd och ansvarig för Funmed-klinikerna och leg. läkare Peter Martin, grundare.

Pressmeddelande -

Funmeds klinik i Malmö stänger för ökat fokus på expansion i Stockholm och Göteborg

Styrelsen i Funmed AB har fattat beslutet att stänga klinikverksamheten i Malmö. Beslutet är en del av företagets strategi att fokusera resurser och investeringar på i första hand Stockholm och Göteborg.

– I det rådande ekonomiska läget är det viktigt att fokusera på verksamhetsområden som har förmåga att nå lönsamhet i närtid. Detta är något vi inte se kan se för Malmö-kliniken, säger Gustav Björnlund, vd och ansvarig för Funmed-klinikerna

Fackliga förhandlingar är avslutade och de berörda medarbetarna är informerade.

– Beslutet att stänga kliniken i Malmö är en nödvändig strategisk åtgärd för att säkerställa vår fortsatta tillväxt i de regioner där vi ser hög efterfrågan, fortsätter Gustav Björnlund. Ett flertal av våra Malmöpatienter kommer redan från andra regioner i Sverige, däribland många från Stockholmsområdet.

Funmed siktar nu på att intensifiera sina ansträngningar och resurser för att ytterligare utveckla verksamheterna i Stockholm och Göteborg, där fler kliniker kan komma att öppnas inom det närmaste året. Patienterna i Malmö kommer successivt att föras över till klinikerna i Stockholm och Göteborg.