Funmeds snabba framfart fortsätter - öppnar mottagning i Malmö

Funmeds snabba framfart fortsätter - öppnar mottagning i Malmö

Nu fortsätter Europas största funktionsmedicinska läkarklinik sin expansion och öppnar mottagning i Malmö. Malmökliniken blir därmed Funmeds fjärde fysiska klinik.

Funmed har sedan tidigare fysiska mottagningar i Stockholm, Göteborg och Halmstad. Genom att öppna upp en mottagning i Malmö närmar sig Funmed den europeiska marknaden.

- Malmö är en strategiskt viktig ort, så att öppna upp här har varit en självklarhet under en lång tid, och nu var tiden kommen, säger Matteo Mellquist, affärsutvecklare och funktionsmedicinsk coach på Funmed. Malmö har ett stort och tätbefolkat upptagningsområde med generös tillgång till både läkare och patienter.

Matteo Mellquist ansvarar för planeringen och öppnandet av den nya mottagningen. Han har mångårig erfarenhet av affärsutveckling och har de senaste 13 åren drivit företag i mediabranschen – senast som framgångsrik försäljningschef på Adviser Sales Nordic AB, där visionen var att transformera mediabranschen

- Vi på Funmed strävar efter att transformera västerländsk sjukvård, och jag tror att mina erfarenheter av att vara med och utveckla ett entreprenörsdrivet bolag, där tillväxt och värderingar har prioriterats, kommer att komma väl till användning.

En ny profilklinik

Den nya kliniken blir en av Funmeds profilkliniker. Lokalen ligger fint utmed Konsthallstorget, mycket centralt, bara ett stenkast från Triangeln. Huset är nybyggt i hållbara material och har en nytänkande, ”high tech” design, samtidigt som patienterna möts av stora fönster och en vacker innergård.

- Vi ville ha en lokal som symboliserar vilka vi är och vad vi står för, säger Martin Engberg, CEO Funmed Group. Vi levererar funktionsmedicinsk vård i världsklass med hjälp av avancerade digitala processer och sofistikerade mät- och analysmetoder, samtidigt som vi har hjärtat med i allt vi gör – gentemot våra patienter, såväl som våra medarbetare. Vår nya mottagning har stort fokus på funktionalitet – att erbjuda en lugn plats för patienter och en effektiv arbetsplats. På så sätt hoppas vi att Funmeds värderingar ska lysa igenom och manifesteras i den nya kliniken.

Till en början kommer Malmökliniken befolkas av två läkare, en sjuksköterska/coach, en klinikansvarig, samt Matteo Mellquist som coach och affärsutvecklare.

Stort intresse för funktionsmedicin

Beskedet att öppna upp den nya kliniken har tagits emot positivt.

- Vi har fått mycket positiv respons och många glada hejarop, berättar Matteo Mellquist. Vi blir regelbundet kontaktade av människor som antingen vill bli patienter hos oss, eller som vill vara med och bidra genom att arbeta hos oss. Det känns fantastiskt kul att vi blir fler och fler som vill jobba för att förändra den västerländska sjukvården.

Om Funmed

Funmed är Europas största funktionsmedicinska läkarklinik, med digitala och fysiska mottagningar över hela landet. Med stöd av forskning och avancerade tester och mätmetoder tar vi ett helhetsgrepp om varje individs personliga hälsa och kan på så sätt bättre hantera komplexa kroniska sjukdomar och symptom. De tester vi utför, ger oss de pusselbitar som ofta förbises i den traditionella vården.

Besök oss gärna på www.funmed.se eller kontakta oss på info@funmed.se

Regioner

Peter Martin

Presskontakt VD 073-0252525

Funktionsmedicinsk vård i världsklass

Funmed är Europas största funktionsmedicinska läkarklinik, med både digitala och fysiska mottagningar. Vi tar ett helhetsgrepp om våra patienters hälsa med hjälp av avancerade prover och skräddarsydda livsstilsåtgärder och kan på så sätt bättre hantera komplexa kroniska sjukdomar och symtom. De tester vi utför ger oss pusselbitar som ofta förbises i den traditionella vården.

Funmed
Sankt Göransgatan 84