Ace Frehley intar Furuvik i sommar

Ace Frehley intar Furuvik i sommar

Hårdrocken tågar in på Furuvik i sommar när den legendariske Kiss-gitarristen Ace Frehley intar Stora Scen. Frehley lämnade Kiss 2002 och har de senaste fem åren släppt tre nya soloalbum, där hans senaste platta ”Spaceman” kom förra året. Den 18 juli kl. 20.00 är vi stolta över att kunna välkomna Ace Frehley ut på Furuviks Stora Scen.

ce Frehley är den legendariska gitarristen från det lika legendariska Rock and Roll Hall of Fame-listade rockbandet Kiss. Han var med och grundade bandet 1973, men har sedan 2002 satsat på en solokarriär. De senaste åren har Ace hunnit med mycket, bland annat har han turnerat världen över och släppt tre nya soloplattor. Det senaste albumet "Spaceman" kom 2018 och vi kan inte vänta tills en av hårdrockens allra största kliver ut på vår Stora Scen den 18 juli kl. 20.00.

– Det är så kul att kunna bjuda på en riktigt hårdrockslegendar! Ace Frehley kommer bjuda på en grym kväll, säger Nina Tano, VD på Furuvik.

FURUVIKS STORA SCEN 2020

Följande konserter är hittills bokade till Furuviks Stora Scen:

Bryan Ferry – 30 maj kl. 20.00

Ace Frehley – 18 juli kl. 20.00

Lars Winnerbäck – 26 juli kl. 20.00

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2018 hade Furuvik totalt ca 350 anställda under säsong och gästades av drygt 320 000 besökare. Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.