Furuvik storsatsar inför säsongen 2011

Furuvik storsatsar inför säsongen 2011

Furuvik tar nu sikte mot nya, djärva mål. Till säsongen 2011 genomförs investeringar i parken som motsvarar mer än den totala investeringssumman under de senaste åtta åren. Framförallt är det parkens nöjesdel som kommer att få en rejäl ansiktslyftning med flertalet spännande nyheter som lockar fram både kittlet och kurret i magen.

Furuvik går en spännande framtid till mötes, fylld av utveckling och målet är tydligt – inom 5 år ska besöksantalet ha fördubblats och nått den magiska gränsen en halv miljon besökare per säsong.

Varmt välkomna att höra mer om Furuviks storsatsning och framtidsplaner.
Plats: Furuviks Brygga
Tid:  Torsdagen den 2 december kl.14.00

För mer information kontakta:
Tom Widorson vd Furuvik
Jan Roy koncernchef, Parks and Resorts

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, vattenland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900 och är idag Sverigeledande på primater. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i Furuvik. En av parkens främsta uppgifter är att agera folkbildande. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. 2011 omsatte Furuvik drygt 70 miljoner kr och gästades av drygt 240 000 besökare.
Furuvik är sedan 2010 en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.