Mares tar avskedsturnén till Furuviks Stora Scen

Mares tar avskedsturnén till Furuviks Stora Scen

Förra veckan gick Mares ut med att deras kommande album och stundande sommarturné blir deras sista som band. Efter åtta år och multipla framgångar får fansen några få sista chanser att ta farväl. Den 25 maj inleder Mares sin sista turné på Gröna Lunds Stora Scen och den 22 juli gör turnén ett stopp på Furuviks Stora Scen.

Uppsalabandet fick sitt första genombrott när de som 17-åringar släppte låten “Allt du gör och att du finns”, ett genombrott som senare skulle ge ringar på vattnet. Deras superhit ”Sunnanvind” från debutalbumet med samma namn gav gruppen både Grammis- och P3 Guld-nomineringar och blev en av Sveriges största låtar 2019.

Utöver flera utsålda turnéer har bandet spelat inför fullsatta publikhav, haft en album- och vinyletta, svensktoppenetta, årets mest spelade låt på P3, över 200 miljoner streams och ett antal P3 guld- och grammisnomineringar. De fem bandmedlemmar har trots sin ringa ålder åstadkommit mycket under sina åtta år tillsammans. I sommar åker de ut på en sista turné innan bandet splittras. Den 22 juli kommer Mares avskedsturné till Furuviks Stora Scen.

För mer information kontakta Cecilia Björling, informationsansvarig på Furuvik, på telefon 076-100 38 75 eller cecilia.bjorling@furuvik.se. För pressbilder besök vår bildbank http://mediabank.parksandresorts.com.

FURUVIKS KONSERTSOMMAR 2022
Med Furuvikskortet har du fri entré hela säsongen, inklusive över 20 konserter. Furuvikskortet ger dig också fri entré till alla konsert- och danskvällar på Gröna Lund. Kortet kostar 999 kr och går att köpa i Furuviks webbshop. Följande konserter är hittills bokade på Furuvik:

Medina – 14 maj kl. 20.00 på Stora Scen
Cornelia Jakobs – 21 maj kl. 20.00 på Stora Scen