Populära Eldkvarn till Furuvik

Det är med stor glädje vi kan berätta att Eldkvarn gästar Furuvik i sommar. Bandet kommer att spela i gröna, sköna Furuvik 2 juni och det känns härligt att få starta upp Furuviks konsertsommar med populära Eldkvarn.

I över fyrtio år har Eldkvarn varit aktiva. Rutinerade men fortfarande nyfikna! Gruppen bildades 1971 i Norrköping av bröderna Plura och Carla Jonsson och deras kompis Tony Thorén. Deras första album, Elisabet, kom 1974 under gruppnamnet Piska mig hårt. Namnet byttes till Eldkvarn 1976. Carla, Plura och Tony är fortfarande kvar i gruppen men de övriga medlemmarna har växlat. Bandets nuvarande uppställning har dock stått sig i femton år. Eldkvarns tjugotredje album De Berömdas Aveny släpptes i november 2011 och månaden efter släpptes boxen Den Goda Skörden.

Det snickras för fullt på Furuviks konsertprogram 2012 som kommer att bli ett pärlband av häftiga och härliga musikupplevelser. Precis som i fjol ger ett köp av Furuviks säsongskort fri entré till alla Furuviks konserter samt till Scandinavian Country Fair. Dessutom ger kortet fri entré till Gröna Lund med närmare 50 konserter, fri entré till Aquaria och 30 % rabatt på entré till Skara Sommarland och Kolmården. Säsongskortet 2012 kostar 695 kr vuxen och 495 kr barn 3-12 år.

För mer information kontakta:
Erika Rydstrand, marknadschef Furuvik tel: 026 17 73 04 mail: erika@furuvik.se

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, vattenland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900 och är idag Sverigeledande på primater. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i Furuvik. En av parkens främsta uppgifter är att agera folkbildande. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. 2011 omsatte Furuvik drygt 70 miljoner kr och gästades av drygt 240 000 besökare.
Furuvik är sedan 2010 en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.