Ryslig succé för Halloween på Furuvik

Ryslig succé för Halloween på Furuvik

Söndagen den 7 november avslutades Furuviks Halloweenfirande och vi kan glädjande konstatera att årets Halloween blev en ryslig succé med besöksrekord. Hela 28 054 gäster besökte Furuvik under åtta rysmysiga dagar och tre skräckfyllda Horror Nights.

Förra året satte pandemin stopp för Furuviks Halloweenfirande och inför årets Halloween satsade vi därför rejält med en mängd nyheter för stora och små. Dessutom lanserades den helt nya kvällsaktiviteten Horror Nights för alla verkliga skräckälskare. Intresset för biljetterna var rekordstort och när vi stängde våra portar söndagen den 7 november kunde vi glädjande konstatera att årets Halloween slog besöksrekord! Hela 28 054 gäster valde att besöka parken, vilket är hela 11 439 fler än förra Halloween 2019. Även Furuvik Havshotell var fullbokat under hela Halloweenperioden.

– Det känns helt fantastiskt att vi lyckas slå besöksrekord på Halloween! Efter att ha gått miste om vårt Halloweenfirandet 2020 ville vi verkligen satsa och bjuda besökarna på något extra i år. Våra medarbetare har verkligen lagt ner sin själ i förberedelserna och det är så härligt att allt hårt arbete verkligen har gett resultat, säger Sandra Wilke, vd på Furuvik.

Furuviks besökssiffror under Halloween
Besökssiffror Halloween och Horror Nights 2021: 28 054 besökare.
Besökssiffror Halloween 2020: Parken hade inget Halloweenfirande pga pandemin.
Besökssiffror Halloween 2019: 16 615 besökare.

För mer information eller ackreditering kontakta Annika Troselius, informationschef på Parks and Resorts på 010-708 91 50 eller annika.troselius@parksandresorts.com. För pressbilder besök vår Bildbank http://mediabank.parksandresorts.com