Satsningar på Furuvik ger fler säsongsjobb

Satsningar på Furuvik ger fler säsongsjobb

Just nu pågår vad som är ett av Furuviksparkens största och viktigaste arbete, nämligen att hitta 280 nya medarbetare till dess att man slår upp sina portar den 20 maj. Utöver attraktionsförare till den nya berg- och dalbanan Fireball söker man även nya medarbetare till bland annat restaurang och fastfood. Som vanligt ligger mångfald i fokus, där man uppmanar människor med alla olika typer av bakgrund och erfarenhet att söka jobb i parken.

Nu har startskottet gått för den rekryteringsprocess som från och med nu till maj ska hitta nya medarbetare till Furuvik. Man söker alltifrån karusellförare till tekniker och för de flesta av tjänsterna spelar det ingen roll vad som står på CV:et, det viktigaste är att man har rätt engagemang och personlighet. Rekordmånga tjänster ska tillsättas, vilket är en direkt positiv effekt av de satsningar som görs i parken med nya attraktioner, 19 konserter och utökade öppettider, där man i år öppnar tivolit en timme tidigare än vanligt. Furuviksparken fortsätter även sitt mångfaldsarbete gällande sina medarbetare genom att anställa personer över 50 år och medarbetare med olika funktionsnedsättningar.

– Det känns fantastiskt roligt att vi i år kan anställa fler säsongsmedarbetare än någonsin. Och det är mycket tack vare de stora satsningar som görs i Furuviksparken. I år kommer vi ha många härliga konserter och vi bygger även den nya berg- och dalbanan Fireball, som kommer att locka nya gäster. Nu längtar jag verkligen till premiären den 20 maj, säger Nina Tano, VD på Furuvik.

Samtliga tjänster går att söka via Parks and Resorts karriärsida: www.magisksommar.se.

För mer informationkontakta Nina Tano, VD på Furuvik på telefon 010-708 79 18 eller e-mail nina.tano@furuvik.se. För pressbilder besök vår Bildbank bilder.parksandresorts.com/furuvik

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2016 hade Furuvik totalt ca 300 anställda under säsong och gästades av drygt 260 000 besökare.

Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.