Stiftelsen klara för Furuvik i juli

Stiftelsen klara för Furuvik i juli

Med låtar som "Vart jag än går" och "En annan värld" har Stiftelsen blivit en folklig favorit och de drar alltid en storpublik när de spelar på Furuvik. Bandet släppte nyligen sitt sjätte album "En vampyr har alltid fest" och nu stundar en sommarturné. Den 23 juli ser vi fram emot en magisk sommarkväll när Stiftelsen återigen intar Furuviks Stora Scen.

När barndomskamraterna Robert Pettersson (Takida) och Micke Eriksson drog igång Stiftelsen 2012 var ingen förberedd på mottagandet. Singeln ”Vart jag än går” slog ner som en bomb. Låten har spelat sig till 7xPlatina, låg på Svensktoppen hela 40 veckor och tilldelades en Grammis för ”Årets låt”. Debutalbumet ”Ljungaverk” togs emot med öppna armar och sålde snabbt platina. Framgångarna har fortsatt och idag är Stiftelsen älskat från norr till söder, vilket resulterar i utsålda turnéer. I augusti 2020 släppte Ljungasönerna sitt femte album ”Moder Jord” som gick direkt upp i toppen på albumlistan. Nyligen släpptes även deras sjätte album "En vampyr har alltid fest", ett album som de följer upp med en sommarturné. Det kommer alltid en hängiven och stor publik när de spelar på Furuvik. Den 23 juli lär inte bli något undantag när vi välkomnar Stiftelsen tillbaka till Furuviks Stora Scen.

För mer information kontakta Cecilia Björling, informationsansvarig på Furuvik, på telefon 076-100 38 75 eller cecilia.bjorling@furuvik.se. För pressbilder besök vår bildbank http://mediabank.parksandresorts.com.

FURUVIKS KONSERTSOMMAR 2022
Med Furuvikskortet har du fri entré hela säsongen, inklusive över 20 konserter. Furuvikskortet ger dig också fri entré till alla konsert- och danskvällar på Gröna Lund. Kortet kostar 999 kr och går att köpa i Furuviks webbshop. Följande konserter är hittills bokade på Furuvik:

Medina – 14 maj kl. 20.00 på Stora Scen
Cornelia Jakobs – 21 maj kl. 20.00 på Stora Scen