Storägare ökar ägandet i Fyndiq

Fyndiq AB meddelar idag att Philian AB och Bisslinge Förvaltning AB har utökat sin ägarandel i Fyndiq. Efter affären har de tillsammans 40% av kapitalet i Fyndiq.

Ökningen sker genom konvertering av befintliga lån på 35,4 miljoner kronor.

”Det är givetvis ett mycket gott tecken att våra största ägare tror så pass mycket på bolaget att de väljer att utöka sitt ägande, i ett börsklimat som är långt ifrån fantastiskt för ehandelsbolag just nu. Vi är attraktiva eftersom vi är väletablerade och lönsamma”, säger Fredrik Norberg, vd och grundare, i en kommentar.

Fyndiq är den svenska marknadsplatsen som redan hjälpt över 2 milioner svenskar att fyndshoppa snabbt och enkelt över hela världen. Genom plattformens trygga och kontrollerade kanaler kan svenska, europeiska och internationella butiker nå digitala konsumenter som vill fyndshoppa med ett gott samvete.

Till investerarna i Fyndiq AB hör bland andra Northzone, Industrifonden, Karl-Johan Persson från H&M, Bonnier-familjen och f.d SAS-VD:n Jan Carlzon.