Moments by Maria Montazami

Moments by Maria Montazami

Maria Montazamis nya servis är designad för att njuta av de bästa stunderna i livet

Vår svenska Hollywoodfru Maria Montazami har i samarbete med Fyrklövern designat en servis, Moments by Maria Montazami, som innehåller allt som behövs för att skapa ett vackert dukat bord för de bästa stunderna i livet.

Maria har hämtat inspiration till sin nya kollektion Moments från sitt eget liv; älsklingskudden, smyckeskrinet och förstås favoritläppstiftet. Porslinets mjuka form har en diskret grå dekor med en upphöjd pärlbård i vitt och en skimrande handmålad kant i platina, som gör servisen varmt personlig med en lyxig vintageanda. Varje del i servisen har en unik bottenstämpel med Marias signatur.

• - Jag är så glad att jag har fått den här chansen att göra en servis som jag hoppas kommer att hålla i generationer och som går att matcha med allt. Lägg till en färgklick och du har genast en ny look. Servisen förenar både gammalt och nytt och därför tror jag den kommer att passa alla, säger Maria Montazami.
  • Ett bord som är dukat med omsorg är något som får gästerna att känna sig riktigt välkomna och betydelsefulla. Marias bästa tips för att få ett bord att se amazing ut på ett enkelt sätt är att utgå från vilken årstid det är och att matcha med rätt färger.. Och glöm inte servettringarna förstås!
  • - Att vara tillsammans med familj och vänner kring ett vackert dukat bord, är verkligen härligt och får alla att känna sig välkomna. Därför är dessa stunder, moments, av glädje och samhörighet väldigt valuable som ger minnen för livet, säger Maria Montazami.

Marias favoritdelar i servisen är de små mingeltallrikarna i Marias signaturfärg milt puderrosa ”lipstick pink”. De är som gjorda för det lilla goda i livet, som till små tilltugg på ett mingelparty eller till en liten chokladpralin.

Som en glad överraskning från Maria finner du gömda citat under tallrikarna i Lipstick Pink Edition.

Resultatet av designsamarbetet mellan Maria Montazami och Fyrklövern, Moments by Maria Montazami, som förutom servisen också består av en glaskollektion, en serie vaser, skålar och ljusstakar samt bordstextilier. Kollektionen kommer att finnas att köpas exklusivt via Fyrklövern på www.fyrklovern.se från och med den 19 december. Servisen består av 18 delar och kostar från 398 kronor per kuvert med mat- och förrättstallrik.

De första 500 kunderna som köper en komplett servis får ett unikt fotoalbum med exklusiva behind-the-scenes bilder från bland annat Marias hem i Los Angeles.

Se hela kollektionen här: https://www.fyrklovern.com/se/