Ombearbetning  av kretskort genom att smälta om skyddsprodukten.
Ombearbetning av kretskort genom att smälta om skyddsprodukten.

Bectron Melting Resins: Innovativt Skydd för Elektronik i Utmanande Miljöer

G A Lindberg är stolt över att introducera Bectron Melting Resins, en banbrytande serie smältande tjockfilms-coatings som erbjuder optimalt skydd för elektronik i de tuffaste miljöerna, samtidigt som de erbjuder en enkel och miljövänlig applikationsprocess.

I en värld där elektronik står inför utmanande förhållanden som vatten, saltvatten, klorerat vatten och ammoniak, är behovet av pålitligt skydd avgörande. Bectron® MR-serien, tar detta skydd till en ny nivå genom en innovativ smältande tjockfilms-coating-teknologi. Denna teknik ger en snabb och enkel appliceringsprocess som samtidigt erbjuder fullt omarbetningsbart skydd för kretskort, med enastående prestanda.

Vad som särskiljer Bectron Melting Resins är dess användning av modifierad polyolefin, en banbrytande teknik som överträffar de traditionella smältmaterialen baserade på polyamid-kemi. Denna teknologi resulterar i en produkt med utmärkt vidhäftning mot en rad material utan behov av förbehandling. Dess ökade fuktbeständighet, som praktiskt taget eliminerar vattenupptagning, kombinerat med överlägsen vidhäftning, gör den idealisk för elektronikskydd i krävande miljöer.

De fördelaktiga egenskaperna hos Bectron Melting Resins inkluderar en mjuk och flexibel struktur, vilket minimerar risken för sprickbildning vid rörelse. Dess utmärkta elektriska isoleringsegenskaper, tillsammans med kemisk resistans mot syror, alkalier och polära lösningsmedel, gör produkterna idealiska för en mängd olika applikationer, inklusive sensorer.

En viktig aspekt är produkternas miljövänlighet. Bectron Melting Resins är helt fria från VOC (flyktiga organiska föreningar) och är oklassificerade enligt CLP (klassificering, märkning och förpackning av ämnen och blandningar). Detta markerar ett engagemang för att erbjuda både överlägsen prestanda och hållbara lösningar.

"Med lanseringen av Bectron Melting Resins tar vi ett steg framåt mot att erbjuda elektronikindustrin enastående skydd i extrema miljöer," säger Johan Jillestam, Teknisk Produktchef på G A Lindberg. "Vi är övertygade om att denna banbrytande teknologi kommer att revolutionera sättet elektronikskydd utförs på."

För ytterligare information och förfrågningar om Bectron Melting Resins, vänligen kontakta Johan Jillestam, G A Lindberg

Läs mer: Bectron Melting Resins - GA Lindberg

Kategorier

G A Lindberg är ett växande företag som grundades i Sverige 1944 och ingår idag i den internationella teknik- och industrikoncernen Indutrade AB som är ett börsnoterat bolag på Nasdaq OMX, large cap.

Vi är en av Nordens största leverantörer av lim, smörjmedel och kemtekniska lösningar för industrin. Vi har höga krav på miljö, kvalitet och service och är kända för att hjälpa företag att hitta rätt lösning tekniskt och ur totalkostnadsperspektiv.

Johan Jillestam

Presskontakt Manager Technical Dep. +46 8 7030233

Välkommen till G A Lindberg, en av Sveriges ledande distributörer av moderna och hållbara kemtekniska lösningar.

G A Lindberg AB
Raseborgsgatan 9