Pressmeddelande -

G5 BLIR LICENSIERAD UTVECKLARE FÖR IPHONE, PLAYSTATION 3, PLAYSTATION PORTABLE OCH NINTENDO DS

(NGM: G5EN MTF)

G5 Entertainment har blivit licensierad utvecklare för ett antal spelplattformar, däribland iPhone, PlayStation 3, PlayStation Portable och Nintendo DS. Företaget har godkänts av plattformsägarna och kan nu utveckla spel för dessa plattformar och dra nytta av utvecklingsresurser och stöd från plattformsägarna.

Vd:n Vlad Suglobov kommenterar: "I enlighet med den strategi som vi har presenterat för aktieägarna kommer G5 att engagera sig i utvecklandet av spel för ett antal lovande digitala distributionsplattformar och bärbara enheter, samtidigt som vi fortsätter att utveckla verksamheterna inom mobil och casual games. Den officiella auktorisationen från plattformsägarna var det första steget i vår nya strategi och vi är glada över att ha det avklarat. Inom kort följer information om nya projekt."

Mer information om G5 Entertainment AB (publ) kan hittas på www.g5e.se.

Vlad Suglobov
VD, G5 Entertainment AB
investor@g5e.se

Om G5 Entertainment AB (publ)

G5 Entertainment producerar högkvalitativa innovativa mobilspel åt världens ledande förlag och utvecklar lösningar för operatörer av trådlösa nätverk, innehållsleverantörer och mediaföretag. Bland G5:s kunder finns globala företag som EA Mobile, THQ Wireless, och Konami Digital Entertainment, och lokala spjutspetsföretag som de ryska operatörerna av trådlösa nätverk VimpelCom och Skylink. G5 vars spelutveckling sker i Moskva och Kharkiv har producerat mobilspel som bygger på globala varumärken som The Simpsons, Star Wars, Sims 2 och Pirates of the Caribbean. G5:s strategi är att erbjuda utveckling av högsta kvalitet till världens ledande företag och att producera framstående originalspel och produkter. Företagets målsättning är att bli världsledande inom utveckling av mobilspel och nerladdningsbara pc-spel. Företagets aktier handlas på Nordic MTF under kortnamnet G5EN.

G5 Entertainment är världens ledande studio för mobilspelsutveckling och arbetar med toppförlag på deras mest efterlängtade mobilspel, vilka baseras på stora film- och spelvarumärken. Företaget producerar och licensierar även mobiltjänster för ryska operatörer av trådlösa nätverk, och expanderar mot utvecklandet av nedladdningsbara mindre spel till andra plattformar än mobil. Företagets aktier handlas på Nordic MTF under kortnamnet G5EN.

• Spel, lotteri