Arboga Alkoholfri blir det officiella HockeyAllsvenska ölet

Arboga Alkoholfri blir det officiella HockeyAllsvenska ölet

Arboga Alkoholfri öl är den officiella drycken för HockeyAllsvenskan de tre kommande åren. Det blev klart den 13 september när ölimportören Galatea och HockeyAllsvenskan slöt ett treårigt avtal.

Ölimportören Galatea går in som ligasponsor i HockeyAllsvenskan. I och med samarbetet blir Arboga Alkoholfri öl det officiella ölet och exponeras under de allsvenska matcherna samtidigt som ölet finns i arenornas matchbarer. Avtalet mellan Galatea och HockeyAllsvenskan sträcker sig fram till 2016.

– Det är första gången som vi går in i ett så stort samarbete på dryckesområdet. Vi valde Galatea för den höga kvalitén på deras öl och vi har samma syn på hur våra besökare ska få en ännu bättre arenaupplevelse, säger Stefan Bengtsson, VD på HockeyAllsvenskan. Arboga Alkoholfri öl kommer att exponeras på allt ifrån isen och sargerna till mediekuber och webb och kommer att vara tillgänglig i den faktiska dryckesförsäljningen.

Arboga har en ölhistoria som få andra orter i landet. Det har bryggts öl på orten från 1300-talet fram till 1981 då bryggeriet stängde och sedermera blev ett museum. Den snart 700-åriga bryggtraditionen upprätthålls dock genom namnet och kvaliteten på dagens Arboga öl som förvaltas av Galatea.

– Arboga Alkoholfri öl och HockeyAllsvenskan är en bra match. Precis som hockeyn är Arboga öl anrikt och sedan länge rotat i den svenska folksjälen, säger Karl Rosen, Brand Manager på Galatea.

Karl Rosén, brand manager, Galatea

E-post: karl@galatea.se