Bavaria Wit 0,0 % - Alkoholfri veteöl från Bavaria lanseras på Systembolaget 16 maj

Bavaria 0,0% Wit

Helt alkoholfri veteöl från Europas största privatägda bryggeri

Sommarens fräscha, törstsläckande och helt alkoholfria alternativ är bryggd på naturliga ingredienser och utan tillsatta sötningsmedel. Ett glas Bavaria 0,0 innehåller bara hälften så mycket kalorier som ett glas vin (150 ml).

Smak och doft: Fruktig doft med inslag av honung, citrus och ljust bröd. Fruktig smak med viss sötma och inslag av honung och mandarin.

– bra återhämtning efter sportaktiviteter

– kan drickas av gravida/ammande

– perfekt för förare av alla slag

– endast 27 kcal/100 ml

– ca 60% mindre socker än i en läsk

art. nr: 1928-03 0,0% vol. (330 ml) Pris på SB: 7:90

Lanseras den 16 maj 2011 i T1 (cirka 310 Systembolagsbutiker) och finns tillgänglig under hela sommaren

Galatea, Skandinaviens ledande ölimportör!