Malaria Must Die

Dela din Fever-Tree Gin & Tonic för kampen mot malaria - #MalariaMustDie

Nästan hälften av jordens befolkning riskerar att drabbas av malaria. Trots stora framsteg i bekämpningen av parasiten dör tusentals barn varje år på grund av bristfällig behandling. Tillsammans med Fever-Tree kan du göra skillnad, genom att dela och tagga sin Gin & Tonic på Instagram.

Varannan minut dör ett barn till följderna malaria! En av mänsklighetens äldsta sjukdomar skördar ständigt nya offer. De flesta som dör på grund av malaria är barn under fem år och gravida. Under de senaste åren har forskningen nått stor framgång och räddat miljontals liv, men än är vi inte i mål. Bekämpningen av de myggor som sprider parasiten är en viktig del av det förebyggande arbete som krävs för att förinta malaria. Trots stora framsteg i kampen löper nästan hälften av jordens befolkning risken att drabbas av malaria.

Under de senaste årtiondet har miljontals liv räddats med hjälp av den forskning som bedrivits. Men trots att forskningen kommit lång väg, dog förra året en halv miljon människor på grund av bristfällig skydd och behandling. Tillsammans måste vi därför fortsätta kampen mot malaria.

Det är sedan länge känt att ämnet Kinin, som är en av smakbärarna i Tonicvatten, kan användas som skydd mot malaria. Därför har premium-tonic producenten Fever-Tree engagerat sig i frågan under parollen #MalariaMustDie innan WHO:s World Malaria Day 25 april 2018.

”Att vi kan vara med och utrota en dödlig sjukdom under vår generation är inspirerande, och vi uppmanar alla våra konsumenter i Sverige att dra sitt strå till stacken” säger Daniel Boltes Persson, Brand Manager för Fever-Tree i Sverige.

Dela din Gin & Tonic-bild på Instagram och tagga bilden med @FeverTreeMixers och #MalariaMustDie. För varje bild skänker Fever-Tree 5 pund för att stötta utrotningen av malaria genom organisationen Malaria No More UK.

För frågor kontakta:

Daniel Boltes Persson, Brand Manager