Dubbelt upp med alkoholfritt från S:t Eriks Bryggeri

Dubbelt upp med alkoholfritt från S:t Eriks Bryggeri

S:t Eriks Bryggeri satsar nu stort på det alkoholfria sortimentet genom att lansera två nyheter på dagligvaruhandeln lagom till våren. Utbudet med svensk alkoholfri hantverksöl kommer därmed öka markant.

De senaste åren har sett en stor ökning av antalet öl från hantverksbryggerier och främst har det handlat om starköl eller folkölsvarianter. Samtidigt har intresset för alkoholfritt ökat stort hos konsumenten. S:t Eriks Alkoholfri Ale och S:t Eriks Glutenfri IPA Alkoholfri är två moderna och smakrika ales som förenar dessa två trender.

Vi märker tydligt att efterfrågan ökar på alkoholfri öl och det är kul att det nu går att få smakrik sådan. Har du inte druckit modern alkoholfri ale kommer du nog få en chock för de påminner inte alls om den gamla skolans alkoholfria öl som ibland pliktskyldigt stod på hyllan, säger David Peuriere, Head Brewer på S:t Eriks Bryggeri

Det är första gången S:t Eriks lanserar alkoholfritt med bred täckning på dagligvaruhandeln och det är två moderna ale som kompletterar varandra. S:t Eriks Alkoholfri Ale är lätt smaksatt med grapefruit för en läskande upplevelse och S:t Eriks Glutenfri IPA Alkoholfri är en modern ljus IPA med tydliga exotiska noter från humlen. Att det är två öl som lanseras samtidigt är inget som oroar bryggeriet.

Dessa öl kompletterar varandra väldigt bra och ölkonsumenten kan nu välja om den vill ha en läskande modern ale eller en välsmakande IPA som också är glutenfri. Eller varför inte båda två. fortsätter David Peuriere

De båda ölen kommer lanseras på Coop men kommer också finnas tillgänglig i utvalda ICA-butiker med start v.16.

Produktinfo S:t Eriks Alkoholfri Ale:
S:t Eriks Alkoholfri Ale smakar friskt och saftigt av citrus och grapefrukt till en mjukt maltig bas med inslag ljust rostat bröd. I eftersmaken dröjer humlearomerna kvar i form av tropisk frukt och tallbarr med en mild, läskande beska.

Rek.pris 15,90 kr / 330 ml / Alkoholhalt 0,5% / Lansering v.16

Produktinfo S:t Eriks Glutenfri IPA Alkoholfri:
S:t Eriks Glutenfri IPA har en tydlig humlearomatisk doft av exotiska frukter som passionsfrukt och mango inlindat i lime och citronskal. Den runda och mjuka smaken har tydlig beska med stora inslag av ananas, mango och citrus.

Rek.pris 15,90 kr / 330 ml / Alkoholhalt 0,5% / Lansering v.16

För mer information, vänligen kontakta:
Marcus Friari, Brand Manager S:t Eriks Bryggeri
E-post: info@steriksbryggeri.se
Telefon +46 70 626 2866

Om S:t Eriks Bryggeri

S:t Eriks är en serie moderna svenska mikrobryggda öl med stor passion för humle. Historien om S:t Eriks Bryggeri började i Stockholm år 1859 och lever vidare genom innovativa ölsorter med en tydlig inspiration från USA:s västkust. Bryggeriet beläget i Arlandastad utanför Stockholm har utsetts till Bästa bryggeri vid Stockholm Beer & Whisky Festival och rankats som Top New Brewer av Ratebeer©.