Lagunitas vinner guld!

Lagunitas vinner guld!

Lagunitas Maximus Colossal IPA vinner guld på Nordens största öl- och whiskymässa.

Vi på Galatea är mycket stolta att kunna meddela att en av våra mest omtyckta hantverksöl från Kalifornien vann guldmedalj i Double IPA-kategorin på En Öl & Whiskymässa som arrangerades i Göteborg. Det är Lagunitas Maximus Colossal IPA som föll domarna i smaken och kammade hem högsta vinsten.

Andrew Reed som är ansvarig för craftbeer-portföljen hos Galatea berättar att:

“Det var första gången som Lagunitas Maximus var med i den här tävlingen och att domarna uppmärksammade den här ölen för sin toppkvalitet är vi mycket stolta över. Med så många andra fantastiska hantverksöl som tävlade i kategorin så är det ännu mer speciellt att vinna med Lagunitas Maximus för oss.”

Lagunitas Maximus är en öl som redan sedan tidigare har ett gott renommé hos svenska konsumenter som uppskattar hantverksöl. Det är ett fint exempel på ölstilen West Coast DIPA och en IPA som länge varit en av de mest populära i Sverige, med tillgänglighet i alla Systembolagsbutiker runt om i landet.

För dig som vill testa Lagunitas Maximus som måltidsdryck rekommenderar Andrew att servera den kaliforniska IPA:an till grillad biff med klassiska tillbehör som tar dig till drömmen om den amerikanska västkusten som t ex grillad majskolv och en kryddig BBQ-sås och bakpotatis, eller till en smakrik köttgryta eller till en kryddstark thairätt.

Vill du läsa mer om övriga vinnare i tävlingen på mässan? Se länk här nedan:

Produktfakta:
Lagunitas Maximus Colossal IPA
Art nr: 11509
Alk 9 % vol
Flaska 255 ml
Pris: 32, 90 kr

Länk till produkten på Systembolaget:

För mer information vänligen kontakta:
Andrew Reed, Brand Manager Galatea, andrew@galatea.se

Bildtext: Tracy Hoffman, Brand Ambassador Lagunitas med guld-diplomet