Ny svensk ekologisk sommarvodka

Den uppmärksammade svenska miljövodkan Good ol’ Sailor kommer i en speciellt framtagen sommarversion. Good ol’ Sailor Jungle med smak av guava och passionsfrukt är illustrerad av Lindalovisa Fernqvist. Jungle kommer att finnas på samtliga Systembolag från 1 juni till sista augusti.

Good ol’ Sailor Vodka har sedan lanseringen 2010 blivit en försäljningssuccé genom hög kvalitet, tydlig miljöprofil och unik design med klassiska sjömanstatueringar. Den 1 juni lanseras systerprodukten Good ol’ Sailor Jungle där den ekologiska vodkan smaksatts med de tropiska frukterna guava och passionsfrukt.

Good ol’ Sailor Jungle är det andra samarbetet med illustratören Lindalovisa Fernqvist då hon tidigare även designat etiketten till Good ol’ Sailor Jawa som lanserades i november 2011. Båda etiketterna till Good ol’ Sailor Jawa och Jungle pryds av starka kvinnor i en drömsk karibisk sjörövarvärld.

– Med Good ol’ Sailor Jungle har vi skapat en klassisk komposition av fruktigt, friskt och syrligt redan innan drinken är blandad, säger Sören Sörensen, produktutvecklare för Good ol’ Sailor Vodka. Många äldre drinkbaser och likörer måste oftast kompenseras och balanseras då de antingen är för söta, spritiga eller beska. Med Jungle har vi gjort en modern spritsort där byggstenarna är rätt från början. Det underlättar för konsumenten och ger ett bättre drinkresultat.

Good ol’ Sailor Jungle får en ren fruktig smak av passionsfrukt och guava, friskhet från citrus och en angenäm stramhet från pink grape. Sommarens godaste drink heter Sailor Jane och består av 3 cl Good ol’ Sailor Vodka Jungle i ett glas med krossad is som toppas med 10 cl fruktsoda och en pressad limeklyfta. För en riktigt läskande drinkupplevelse blandas Good ol’ Sailor Jungle med tillbehör som har en lätt beska så som russchian eller grappo.

Priset för Good ol ́ Sailor Jungle är 229 kr (700 ml) och artikelnumret 10173-01. Försäljningen pågår från 1 juni till sista augusti på Systembolagets samtliga butiker.

Sören Sörensen, Produktutvecklare, Good ol’ Sailor Vodka
E-post: soren@galatea.se

Om Lindalovisa Fernqvist:
Lindalovisa Fernqvist är en frekvent anlitad illustratör baserad i Stockholm. Illustrationerna är alltid handgjorda med bläck och pensel och syns i såväl i modemagasin som i reklam. Lindalovisas illustrationer är ofta inspirerade av natur, musik och kring människors olika beteenden.

www.lindalovisa.com