NYHET! Första lanseringen av Spritverket glögg

NYHET! Första lanseringen av Spritverket glögg

Den 1:a november 2023 lanserar Spritverket sin första glögg på Systembolaget - Spritverket Ekologiska Starkvinsglögg. I en praktisk tetra på 1 liter hittar man en smakrik ekologisk glögg för 99 kronor - En ny kaxig stjärna i glöggsegmentet.

När vinterkylan smyger sig på och ljusen börjar tändas, är det dags att ta fram glöggen. Spritverket Ekologiska Starkvinsglögg är en perfekt blandning av tradition och innovation, och den uttrycker en passion för kvalitet och härliga smakupplevelser.

Spritverket är ett svenskt importhus av det moderna slaget där man, med nyfiket sinne, finkammat världen på de bästa ingredienserna och intressanta smakerna för att tillverka noga komponerad hantverkssprit och nu även glögg.

Spritverket Ekologiska Starkvinsglögg är gjord på druvorna tempranillo samt syrah och är en klassiskt kryddad glögg med smak av mörka bär, kanel, kryddnejlika, kardemumma, ingefära och pomerans. Spritverket Ekologiska Starkvinsglögg kommer att ge smaklökarna en resa genom vinterlandskapets alla smaker och passar utmärkt till glöggminglet, pepparkakorna, lussebullarna och tillsammans med härligt sällskap.

Spritverket som tidigare lanserat Spritverket Snapstradition, Spritverket Ekologisk ljus rom och Spritverket Gin tar nu tillfället i akt att fira in julen med en ny stjärna i glöggsegmentet med Spritverket Ekologiska Starkvinsglögg.

Spritverket Ekologiska Starkvinsglögg kommer i en praktisk tetra på 1 liter för 99 kronor på Systembolaget och lanseras 1:a november.
Art.nr 93702
Läs mer och beställ på Systembolaget; https://www.systembolaget.se/produkt/vin/spritverket-9370211/