Sailor PET ut i etern

Sailor är en unik produkt. Det är en öl i en PET-flaska, med annorlunda design. Den liknar ingenting på marknaden.

Att göra reklam för produkten bör således följa detta givna koncept. En annorlunda öl, en annorlunda marknadsföring. Istället för traditionell svensk ölreklam med fina bilder i klassisk paketering fokuserar vi oss på något lite mer uppseendeväckande.

De två filmerna att kommer synas i Tv6 under V.27-30

Koncept:

Filmerna utspelas i och omkring en gammal hamnstad.

Maneret tar fasta på gamla sjöodjursfilmer och sailors med en touch av horror samt en stor portion av humor.

Havets varelser vill ta tillbaka "Good Ol´Sailor Beer", som de anser tillhör havet.

Scenerna utspelas bl. a på en gammal segelbåt med relingen i bakgrunden.

Sjöodjuren som är tagna ur sagornas myter gestaltas av skräckinjagande jättekrabba och val.

Galatea, Skandinaviens ledande ölimportör!