Thailands största öl

Thailands största öl

Thailands största öl,äntligen i Europa!

Producent: Boonrawd Brewery, Thailand

Importör i Sverige: Galatea Spirits AB

En gnistrande vacker ljus lager, med stort vitt skum som för första gången ser ljuset i Europa. Boonrawd Trading International Co har valt Galatea Spirits AB som partner i Europa för ölen LEO, som under 2000-talets början gjort stor succé i Thailand. Starten i Sverige är ett första steg ut på den Europeiska marknaden för LEO Beer. LEO har citrusaktiga humletoner med en läckert maltig sötma och en mjuk avslutande aromatisk beska. Perfekt till det heta köket med rätter från Thailand, Indien, Kina och Mexiko eller på egen hand som törstsläckare.

Boonrawd-bryggeriet grundades 1933 av Phraya Bhirombhakdi (Boonrawd Sresthaputra 1872-1950).

Detta år, 1933, år tog denThailändska ölindustrin fart på allvar och den första ölen somlanserades var Singha från just Boonrawdbryggeriet.I början av 2000-talet bestämde sig Boonrawd för att skapa en ny modern öl till följd av ökad konkurrens på den inhemska marknaden. Denna öl blev LEO Beer.

Idag är LEO Thailands största öl sett till volym. Nu är det dags att expandera till den Europeiska marknaden och Sverige är först på tur. LEO kommer att finnas tillgänglig för den svenska restaurangmarknaden på 33 cl och 63 cl flaska från den 18 januari 2010.

I Systembolagets beställningssortiment fr o m 1 april 2010.

Art. nr. 89991-01 Leo Beer 5% 63 cl Pris: 24:90

Art. nr. 89989-03 Leo Beer 5% 33 cl Pris: 13:50

För mer information eller högupplösta bilder,kontakta:

johan.olofsson@galatea.se

Tel. nr 08-600 74 20

Galatea, Skandinaviens ledande ölimportör!