Navarro Correas Reserve Malbec BiB

Världspremiär av Navarro Correas Reserve Malbec på BiB

​Den 7:e februari är det världspremiär för Navarro Correas Reserve Malbec; en fatlagrad 2-litare i klimatsmart förpackning. Vinet kommer från det natursköna området Mendoza i västra Argentina, precis invid Andernas fötter. Vinodlingarna klättrar drygt 1000 meter över havet och det är just den höga höjden som är nyckeln att producera kvalitetsviner i Argentina. De heta, soliga dagarna följs av svala nätter som kyler druvorna och koncentrerar smaker och aromer.

Vinet görs till 100 % på Argentinas nationaldruva, malbec som producerar smakrika och kraftiga viner med frisk syra och mogna tanniner.

Navarro Correas Reserve Malbec bjuder på smaker av björnbär, viol och mörka körsbär tillsammans med kakao och örter. Vinet har en tydlig fatkaraktär och passar väldigt bra till mat och då främst till lamm- och nötkött. Varför inte lammkotletter med en gräddig potatisgratäng? För bästa smakupplevelse läggs vinet i kylskåpet och tas ut en timme innan servering.

Vi är väldigt stolta över att lansera ett kvalitetsvin i en bag in box. Att inte tumma på kvalitén och samtidigt minska koldioxidavtryck genom att inte transportera tunga glasflaskor är bra för miljön, klimatet och inte minst samvetet.

Lanseringsdatum: 7 februari. Vinet kommer till 416 butiker.

Navarro Correas Reserve Malbec 2018
Artikelnummer: 6515-08