Cetaphil släpper influencerdriven kampanjfilm med Linda-Marie Nilsson som huvudperson, och budskapet att löpning är för alla!

Hudvårdsvarumärket Cetaphil går in som ny sponsor för Vårruset och lanserar kampanjen This is me – running, Kampanjen bygger på insikten om att känslighet i hud eller själ kan vara en begränsning för kvinnors motionerande, något man nu vill inspirera till att ändra på. Motion främjar blodcirkulationen och stärker huden, och det viktigaste är inte prestationen utan känslan. Kampanjen frontas av Linda-Marie Nilsson som tillsammans med fem andra starka influencers både har skapat innehåll och distribuerar filmen i sina kanaler. Ett nytt grepp som låter organiskt och autentiskt innehåll mixas med en traditionell reklamfilmsproduktion.

Uppsala 4 maj, 2022) – Högaktuella influencern och kroppspositivisten Linda-Marie Nilsson vill tillsammans med hudvårdsvarumärket Cetaphil uppmuntra ALLA kvinnor till rörelse med kampanjen This is me - running. Bakgrunden är att Cetaphil ingått ett nytt sponsorskap med Vårruset och släpper en 60 sekunder lång kampanjfilm med temat att alla kroppar är gjorda för att röra på sig. Den känsliga huden ska inte vara en begräsning, men den kan behöva lite mer omtanke.

Kampanjfilmen distribueras via Linda-Maries kanaler och de övriga influencers som medverkar; Anita Looström (@byladysilver), Natali Fikas (@natalifikas), Karna Rennéus (@karnarenneus), Vanessa Kamga (@vanessakamga) och Louise Linderoth (@lou.linderoth). Tillsammans har dessa kvinnor en räckvidd på över 189 000.

Följarna har också en unik möjlighet att tävla om att ingå i Linda-Maries eget Cetaphilteam, och springa Vårruset i Stockholm tillsammans med henne i slutet av maj. Syftet med hela aktiveringen är att visa omtanke om alla kroppar. Alla platsar i löparspåret och motion stärker både hud och hälsa.

-Cetaphil grundades för att stärka och förstå den känsliga huden bättre, en mission som än idag består. Eftersom huden är starkt förknippad med hälsa och motion vill vi uppmuntra alla till rörelse, oavsett om det är att sprinta, springa, rulla eller gå, säger Anna Zylberstein. Vi tycker det är viktigt att alla hittar sin egen form av rörelse som ger glädje och inspiration. Att utveckla vårt samarbete med Linda-Marie och göra den här kampanjen med henne och våra övriga influencers är vi väldigt stolta och glada över, särskilt eftersom vi tar ett lite nytt grepp och låter traditionellt material möta det autentiska vilket känns helt rätt just nu, avslutar Anna.

- Jag vill aldrig någonsin känna mig begränsad, eller utanför, i mitt liv igen. Och det vill jag inte att någon annan ska göra heller. Därför är jag med i Cetaphils kampanj This is me - running som vill inspirera fler kvinnor till att springa – på precis det sätt som passar en själv bäst, säger Linda-Marie Nilsson.

Kampanjen går live i sociala medier den 28 april och stöttas av PR samt närvaro i Vårrusets samtliga kanaler, digitalt och fysiskt.

Arbetsgrupp

Cetaphil

Brand Manager Consumer: Anna Zylberstein

Marketing Coordinator: Linda Kjörling

Idé och koncept: Wangari Studio

Koncept och copy: Linda Häggkvist

Projektledare: Sara Furin

Projektkoordinator: Sahar Afshar

Digital koordinator: Hanna Sahlberg

Grafisk formgivare: Magnus Färnström (MF Design)

Produktionsbolag: Rooster Films

Director: Andreas von Kern

DOP: Gustav Wistre

Gaffer/Drone Operator/Grade: Marcus Möller

FAD: Cristian Bogdan

Galderma är världens största oberoende dermatologiföretag och finns i cirka 100 länder. Sedan starten 1981 har vi drivits av ett fullständigt engagemang för dermatologi. Vi levererar en innovativ, vetenskapligt baserad portfölj av sofistikerade varumärken och tjänster inom estetiska behandlingar, konsumentprodukter och receptbelagda läkemedel. Med fokus på konsumenternas och patienternas behov samarbetar vi med hälso- och sjukvårdspersonal för att säkerställa överlägsna resultat. Eftersom vi förstår att den hud vi har formar våra livsberättelser, främjar vi dermatologi för varje huds historia.

Galderma i Uppsala har över 500 medarbetare inom produktutveckling och tillverkning av sina världsledande produkter inom det estetiska området, samt är basen för Galderma Nordic, det nordiska dotterbolaget.