Hiphop-trio ger en känga åt Messi

Hiphop-trio ger en känga åt Messi

Efter att Messi åkt dit för skattebrott har kommentarer på nätet haglat. Hiphop-trion Gammal, Smutsig och Bastarden var inte sena att hänga på och ge en känga åt Messi i sin senaste låt som heter Panama.

"Själv ligger jag och kollar på CL - Du ligger och kollar i cellen” är en av textraderna som trion rappar i första versen av låten Panama. Om det är en känga åt Messi vill inte rapparen Gammal som sjunger texten erkänna rakt ut:

"Låten handlar om allt skattefusk som har pågått i och med att Panamadokumenten blivit kända. Vi vill inte peka ut någon särskild person men en offentlig person som spelar i Champions League och blivit dömd för skattebrott är slumpartat nog Messi."

Att låten är politisk och riktad mot de som blivit utpekade som skattesmitare är inget som Gammal försöker dölja:

”Det är klart att låten är gjord efter att Panamadokumenten har kommit ut. Även om vi själva inte alltid gjort rätt för oss i de liv vi har levt så har vi betalt skatt när vi har kunnat och på något sätt rättat in oss i ledet. Att Europas och framförallt Sveriges finanselit ska hitta kryphål för att de ska kunna köpa en andra eller tredje lyxyacht känns ju rent åt helvete.”

Gruppens åsikter om Messi verkar trots de syrliga texterna vara mestadels positiva.

”Vi älskar Messi...som fotbollsspelare!"

Gammal, Smutsig och Bastarden släppte låten Panama i veckan.