Ganeida Security kommenterar buggningen av Industrivärden i TV4Nyheterna

Med anledning av den misstänkta avlyssningen av företaget Industrivärden har TV4Nyheterna de senaste kvällarna visat två inslag där Ganeida Security Consultings vd Johan Östlund förevisar olika buggar, instrument och metoder samt ger sina kommentarer till det aktuella ärendet.

-Vi jobbar med åtgärder mot industri­spionage och med anledning av den expertis vi därmed besitter har Jens B Nordström på TV4Nyheterna uttryckt en önskan om att vi skulle komma och förevisa hur olika buggar ser ut samt beskriva hur de fungerar i praktiken. Jag har även kommenterat avlyssning och industri­spionage i mer generella termer samt förevisat vissa av de instrument som är nödvändiga för att kunna utföra en grundlig och professionell teknisk säkerhets­skydds­under­sökning, säger Johan Östlund, vd för Ganeida Security Consulting.

TV4Nyheterna, inslag från onsdag 20 maj

TV4Nyheterna, inslag från torsdag 21 maj

För ytterligare information om Ganeida Security, besök gärna ganeida.se

Johan Östlund | 08-533 340 20 | info@ganeida.se

• buggar
  • industrispionage
  • sverker martin-löf
  • tv4
  • industrivärden
  • jens nordström
  • buggning
  • jens b nordström
  • tv4 nyheterna
  • tsu

Ganeida Security Consulting AB är ett ledande privat säkerhets­företag med expertis inom underrättelser, due diligence, spaning, risk- och sårbarhetsanalys samt åtgärder mot industri­spionage. Företaget har sitt huvud­kontor i Stockholm.

Ganeidas affärs­idé är att med spjut­spets­kompetens och avancerad teknik som ledord hjälpa kunden att skydda affärs­kritisk information samtidigt som kundens eget behov av kvalificerad information möts genom sofistikerad utrednings- och under­rättelse­verksamhet.

Ganeidas uppdrag är att avvärja externa och interna hot mot företagets klienter samt bistå dem i att fatta välgrundade och kostnads­besparande beslut, vilket främjar långsiktig trygghet, harmoni och effektivitet.

Ganeida Security Consulting anlitas av några av Sveriges mest nog­räknade företag inom media, finans, försäkring, juridik, rekrytering och fastigheter och som ett bevis på företagets duglighet nominerades Ganeida år 2013 till Security Awards i kategorin årets nykomling.