Gant till Hong Kong, Taiwan, Malaysia, och Thailand

Gant har tecknat avtal med Branded Lifestyle, ett dotterbolag till Li & Fung Retail, om att lansera Gant i fyra länder i Asien. Gant lanseras i Hong Kong, Taiwan, Malaysia, och Thailand till våren/sommaren 2007. Branded Lifestyle planerar att etablera ett antal egna Gant Stores i varje land. Li & Fungs dotterbolag, Branded Lifestyle, är sedan tidigare masterfranchisetagare för Sydkorea där Gant kommer att lanseras under hösten 2006. Gants affärsmodell bygger på ett franchisesystem där Gant inom olika geografiskt avgränsade områden upplåter rätten att marknadsföra och sälja varumärket till en masterfranchisetagare, samtidigt som Gant svarar för varumärkespositionering, produktutveckling och design. Branded Lifestyle är ett detaljhandelsföretag som distribuerar ledande varumärken på fler än 70 försäljningsställen i Sydkorea och övriga Sydostasien. Övriga ledande varumärken som Branded Lifestyle framgångsrikt representerar är Salvatore Ferragamo, Country Road, Calvin Klein Jeans och Mango. Bolaget etablerades 1986 och ingår i den internationella koncernen Li & Fung med verksamhet i över 40 länder och med en omsättning på över 8 miljarder USD. – Det känns fantastiskt att vår nya samarbetspartner i Sydkorea redan nu accelerar sin satsning på Gant i Sydostasien. Li & Fung Retail är välrenommerade och har djup kunskap om marknaden. Deras etableringsplan för Gant visar att de tror starkt på varumärket, säger Arthur Engel, vd i Gant. Med de nu kontrakterade länderna finns Gants varumärke representerat i 72 länder runt om i världen genom 26 masterfranchisetagare. För ytterligare information vänligen kontakta Arthur Engel, VD, telefon 08-506 760 00 Louise de Verdier, Informationschef, telefon 08-506 760 00 GANT är ett svenskt företag som driver och utvecklar ett internationellt livsstilsvarumärke med rötter i den amerikanska östkustens lediga kläd- och livsstil, där varumärket etablerades år 1949. Idag säljs GANT i 68 länder genom 237 fristående GANT-butiker samt drygt 4 000 utvalda återförsäljare. Kollektionerna innefattar kläder för män, kvinnor, pojkar, flickor och babies. Armbandsur, skor, glasögon, herrdofter och heminredning tillverkas på licens under varumärket GANT. Under 2005 uppgick brand sales (försäljningen i konsumentled) till 5 600 MSEK. Gant Company AB är sedan mars 2006 noterat på Stockholmsbörsens Olista.

• Skönhet