CIRKELN SLUTS NÄR GARAGEPORTEXPERTEN FÖRVÄRVAR ETT 2 TRE GARAGEPORTAR I HÖÖR

CIRKELN SLUTS NÄR GARAGEPORTEXPERTEN FÖRVÄRVAR ETT 2 TRE GARAGEPORTAR I HÖÖR

Garageportexperten förvärvar branschkollegan Ett 2 Tre Garageportar i Höör, via sina franchisetagare i Malmö och Kristianstad. Företaget som en gång startade i Garageportexperten går nu åter till sina rötter. Förvärvet innebär att Garageportexperten breddar sin skånska närvaro ytterligare.

Håkan Håkansson var en av Garageportexpertens grundare. När Håkansson gick bort 1997 drevs företaget vidare en kort stund av Ingrid Håkansson. 1999 tog Malin Blomqvist över bolaget Ett 2 Tre Garageportar tillsammans med sin man Håkan Blomqvist. Företag har under åren bedrivit en högklassig verksamhet, tack vare Håkan och Malins goda yrkesverk och förmåga att knyta bra medarbetare till sig och är idag väl känt på den skånska garageportsmarknaden.

Nu är paret redo för nya utmaningar och företaget går tillbaka till sina rötter när Garageportexperten nu förvärvar bolaget.

-Det känns roligt att cirkeln sluts. Ett 2 Tre är ett välskött företag och genom förvärvet kommer vi täcka in ytterligare en central del av Skåne. Höör har en väl upparbetad marknad och vi ser även potential att kunna växa ytterligare inom området säger Mikael Holmstrand, VD på Garageportexperten Sverige AB.

Under de dryga 20 år som paret drivit bolaget har drivkraften i verksamheten varit ”den nöjda kunden”, något som har genomsyrat allt man gjort.

-Vi har alltid haft som mål att leverera både högkvalitativa tjänster och produkter och vår absoluta övertygelse är att det är något som måste genomsyra hela verksamheten om man ska lyckas fullt ut. Därför känns det nu extra bra att vi har hittat en lösning där både bolag och personal blir en del av Garageportexperten. Jag har älskat kundmötet och självklart är försäljningen förknippad med en viss tomhet, men beslutet har växt fram under en lång tid och jag är övertygad om att bolaget kommer fortsätta drivas i samma anda som tidigare, säger Håkan Blomqvist, ägare av Ett 2 Tre Garageportar i Höör.

I och med övertagandet, som skedde den 30/4, har Garageportexperten nu fem butiker i Skåne och kedjan har totalt 43 butiker från Malmö i söder till Kiruna i norr.

Daniel är franchisetagare för Garageportexperten i östra Skåne och den som nu tar över verksamheten i Höör.

-Det är en förmån att få ta över ett så pass välskött företag med en väletablerad marknad på en centralt beläget i Skåne. Företaget har dessutom samma värderingar som vi och smälter bra in i vår företagskultur, säger Daniel Ring.

Mikael Holmstrand, vd Garageportexperten, 0706-92 51 30,
mikael.holmstrand@garageportexperten.se

Om Garageportexperten
Med en omsättning på ca 340 miljoner kronor är Garageportexperten Sveriges största leverantör av garageportar. Kedjan består av 27 franchisetagare med butiker på över 40 orter i hela landet. Sedan starten har kedjan levererat och monterat över 280 000 garageportar till villor, hyreshus och bostadsrättsföreningar.