Garageportexperten ingår sponsoravtal med skidskytten och framtidshoppet Erika Österman

20-åriga Erika Österman är en av Sveriges kommande talanger i skidskytte och en lysande stjärna i skidskyttets juniorlandslag. Garageportexperten har lång vana av att sponsra unga förmågor och går nu in som sponsor till Erika Österman.

- Som experter tycker vi det är roligt att gå in och sponsra unga framtida stjärnor som Erika, säger Mikael Holmstrand VD på Garageportexperten och fortsätter. Förhoppningen är att vi i någon del kan bidra till att hon får lite mer luft under vingarna i sin satsning och hittar både inspiration och fokus att nå sina mål. Skidskytte är en respektingivande sport och jag tror att vi i företagsvärlden skulle kunna lära mycket av atleterna som både behöver kunna förflytta sig snabbt och sedan i ett andetag växla fokus till lugn och precision.

Efter en strålande säsong på juniornivå 2020/2021 har Erika nu siktet inställt på att även ta sig in i seniorlandslaget och kommer nu representera Sverige på IBU-cup i Brezno-Osrblie under de två kommande helgerna.

- Jag är jätteglad över att få en sponsor som Garageportexperten i ryggen, det betyder mycket för min karriär. Nu ser jag fram emot den fortsatta säsongen och hoppas ta mig till minst en av de internationella tävlingarna, gärna junior VM i USA säger Erika.

- Vi tror på Erika och vi ser fram mot att följa hennes karriär säger Mikael Holmstrand VD på Garageportexperten.

Med en omsättning på ca 350 miljoner kronor är Garageportexperten Sveriges största leverantör av garageportar. Kedjan består av 30 franchisetagare med butiker på över 40 orter i hela landet. Sedan starten har kedjan levererat och monterat över 300 000 garageportar till villor, hyreshus och bostadsrättsföreningar.

www.garageportexperten.se