Garageportexperten lanserar ny modern portkollektion

Garageportexperten lanserar ny modern portkollektion

Sveriges ledande portkedja - Garageportexperten, lanserar nu en helt ny portkollektion med över 40 nya portar designade för svenska hus.

För 20 år sedan sågs garageporten lite förenklat som en rörlig vägg men här upplever branschledande Garageportexperten en förändring. Dagens trend bland villaägare är att garageporten istället görs till en av husets två entréer som båda matchas i samma färg och stil.

”Vi har under de senaste åren sett, inte minst unga villaägares, intresse öka kraftigt för
portar designade att matcha och lyfta husets karaktär. Med utgångspunkt i kundernas växande engagemang kring portvalet har vi nu anpassat vårt sortiment för att tillgängliggöra fler designade portvarianter på ett enklare sätt”, berättar Garageportexpertens VD, Mikael Holmstrand.

Med det nya sortimentet utökar Garageportexperten den egna portkollektionen med drygt 40 nya garageportar – alla designade för att enkel kunna matchas i både stil och färg oavsett om man bor i villa eller radhus. Likaså möter den nya kollektionen, som Garageportexperten valt att kalla Selection, alla husstilar mellan traditionellt lantligt och urbant minimalistiskt.

Mikael Holmstrand / Maria Borg
Mikael Holmstrand, Vd på Garageportexperten. Maria Borg, Marknadschef på Garageportexperten.

”Garageport är något som man köper så sällan som 1-3 gånger i livet och därför har fokus legat på att skapa ett sortiment som är brett men också enkelt att tillgängliggöra sig som villaägare”, säger Maria Borg, marknadschef på Garageportexperten och fortsätter. ”Det har varit ett inspirerande och roligt arbete där vi genom att använda våra experters erfarenheter och ta del av den förändrade efterfrågan runt om i landet också fått möjlighet att utveckla oss som företag vilket varit väldigt roligt.”

”Vi ser att renoveringsviljan aldrig varit starkare än det senaste året och nu vi vill, på det sätt vi kan, hjälpa alla husägare att göra det bästa av sin fastighet”, avslutar Mikael Holmstrand.

Den nya kollektionen består till största del av takskjutportar men innehåller även ett fåtal slag- och sidoskutportar, ett urval av de nya portarna återfinns på: https://garageportexperten.se/portguiden/portkategorier/selection-kategorin/. Hela sortimentsstrukturen delas in i de fyra kategorierna START, PLUS, PRIMA och SELECTION.