​Garageportexperten utökar sin satsning på industriportar genom nytt samarbete med Torverk

Garageportexperten presenterar ett nytt samarbete med Torverk Industriportar och meddelar därigenom att man utökar satsningen mot industriportar. Att valet föll på Torverk var självklart då man vill satsa på starka och kvalitativa samarbetsparternas för att kunna ge sina kunder trygga erbjudanden.

- Det känns bra med en så etablerad och erfaren samarbetspartner som Torverk. Vi har en omfattande industriportsverksamhet i stora delar av landet därför blir det extra viktigt, att vi väljer en leverantör med erfarenhet och kvalitet säger Mikael Holmstrand, VD, Garageportexperten.

Även Torverks VD Peter Löfvenholm är nöjd med samarbetet.
- Det är viktigt för oss att samarbeta med företag som Garageportexperten, som har en stark lokal anknytning och medarbetare som kan portar. När möjligheten till samarbete dök upp fanns ingen tvekan, ett företag med den kvalitetsprofilen tackar man inte nej till, säger Löfvenholm.

Ytterligare en viktig faktor vid valet av leverantör menar Garageportexperten är Torverks konsekventa arbete för en bra driftskostnad för kunden, till exempel i att skapa energibesparingar genom portarnas låga u-värden.

- Allt som underlättar och hjälper våra kunder i valet av produkt känns givet för oss att använda oss av. Kvalitet är viktigt för Torverk, en åsikt vi delar fullt ut. Vi vill ha nöjda kunder som får det de önskar menar Holmstrand

Torverks portar har lång livslängd och det är inte ovanligt att dessa portar fungerar lika bra efter 30-35 år. Ett givet kvalitetsval med andra ord.