LYCKAD OMSTÄLLNING AV VERKSAMHETEN GÖR KRISEN MINDRE MÄRKBAR

LYCKAD OMSTÄLLNING AV VERKSAMHETEN GÖR KRISEN MINDRE MÄRKBAR

Garageportexperten är marknadsledande i sin bransch och kände redan i mars av svenskarnas oro inför vad Corona skulle innebära. Det fick till följd att man snabbt ställde om och anpassade verksamheten efter myndigheternas rekommendationer och kundernas önskemål. Den tidiga omställningen har möjliggjort en fortsatt verksamhet utan inskränkningar, men med ett annat arbets- och förhållningssätt.

- Mycket är annorlunda i coroantider, men vi är lyckligt lottade för när vi kommer till jobbet på morgonen så är det mesta sig likt. Vi har fått anpassa vår verksamhet, till viss del, genom att minska kundkontakten, men vår vardag bygger mycket på utomhus- och distansarbete så vi är vana. Hembesök kan göras utan kundens medverkan. Uppföljningen kan ske på uppfarten med rejält tilltaget avstånd, via telefon eller mail. Det kunden önskar löser vi. Vi har även möjlighet att erbjuda privata kundbesök i våra butiker om man vill titta närmare på våra produkter berättar Daniel Zachrison på Garageportexperten.

- Många kanske tycker att wow-faktorn i en garageport inte är så stor, men i de tider som råder känns det kul att kunna erbjuda en tjänst som fungerar precis som vanligt, säger Daniel Zachrison på Garageportexperten Det är inte exceptionellt eller fantastiskt heller utan det är precis som vanligt. Vi är lyckligt lottade och det känns som en skön motvikt att kunna lyfta en verksamhet som inte är upp och ner våren 2020.