NY ÄGARE AV GARAGEPORTEXPERTEN KIRUNA

NY ÄGARE AV GARAGEPORTEXPERTEN KIRUNA

Garageportexperten är Sveriges marknadsledande återförsäljare av garageportar med 45 butiker över hela Sverige. Nu får Garageportexperten i Kiruna ny ägare när Magnus Bäcktorp tar över verksamheten efter Tommy Johansson.

Magnus Bäcktorp äger sedan tidigare Fastighetsmästaren som utvecklar och förvaltar ett stort antal fastigheter i Norrbotten. Nu adderar han även in i garageportar i företagsportföljen genom förvärvet av Garageportexperten i Kiruna.

- Vi ser en stor potential med att ytterligare en stark aktör tar vid i Kiruna när Tommy Johansson nu går i pension. Magnus och Tommy är båda fantastiska entreprenörer med djup förankring lokalt vilket gör att vi fortsätter stärka våra förutsättningar i landets norra delar säger Mikael Holmstrand, Vd Garageportexperten. På sikt finns möjligheter för Garageportexperten i Kiruna att växa ytterligare. Marknadsområdet är omfattande och möjligheterna stora. Vi ser stor utvecklingspotential.

- Det kändes som ett naturligt steg att ta över verksamheten i Kiruna när möjligheten uppstod säger Magnus Bäcktorp och fortsätter. Fastighetsmästaren är inne i ett expansivt skede med en bred portfölj av fastighetsrelaterade stödtjänster. Portbranschen ligger nära våra befintliga verksamheter och investeringen i Garageportexperten i Kiruna ger oss inte bara ytterligare ett ben med portar och dörrar att stå på, utan adderar även ett mervärde för våra befintliga kunder.

- Vi ser fram emot att sälja kvalitetsportar, dörrar med förstklassiga service och montagetjänster till både nya och befintliga kunder, säger William Bäcktorp, platschef Garageportexperten Kiruna. Vi strävar alltid efter att ge god service och vara en leverantör som kunderna gärna kommer tillbaka till.

- Garageportexperten har ett gott rykte och ett brett utbud som håller en hög kvalité vilket gör att vi känner starkt för varumärket avslutar Magnus.

Med en omsättning på ca 350 miljoner kronor är Garageportexperten Sveriges största leverantör av garageportar. Kedjan består av 29 franchisetagare med butiker på över 40 orter i hela landet. Sedan starten har kedjan levererat och monterat över 290 000 garageportar till villor, hyreshus och bostadsrättsföreningar.

Mikael Holmstrand, vd Garageportexperten, 070-692 51 30
mikael.holmstrand@garageportexperten.se