NY FRANCHISETAGARE I KALMAR – MED FOKUS PÅ UTVECKLING OCH UTMANING

NY FRANCHISETAGARE I KALMAR – MED FOKUS PÅ UTVECKLING OCH UTMANING

Garageportexperten är Sveriges marknadsledande återförsäljare av garageportar med 45 butiker över hela Sverige. Nu får Garageportexperten i Kalmar ny ägare i Carl Svensson som har siktet inställt på att ge Kalmarborna Sveriges bästa garageportsbutik.

Garageportexperten i Kalmar har funnits med under lång tid i kedjan. När Carl Svensson fick möjlighet att ta över verksamheten i Kalmar tvekade han aldrig. Nu har Carl siktet inställt på att dubbla företagets omsättning i regionen genom att vara lyhörd för kundernas behov och alltid leverera förstklassiga tjänster och produkter.

- Jag strävar efter att uppnå mina mål och att hela tiden bli lite bättre, när jag fick möjligheten att ta över och driva Garageportexperten i Kalmar kändes det som en perfekt plattform för att ta nästa steg, både för Garageportexperten och mig personligen säger Carl.

Kedjan Garageportexperten är med sina 26 år i branschen inne i ett glidande generationsskifte och under hösten tillkommer totalt fyra nya unga franchisetagare. Spridda från Kiruna i norr till Malmö i söder.

Garageportexperten har funnits i Kalmarregionen under en längre period. Ägarbytet betyder att ny energi kommer in och tar över. Vi ser fram emot att bibehålla och utveckla marknaden i regionen ytterligare med Carl i spetsen säger Mikael Holmstrand, Vd Garageportexperten Sverige.

Viljan att driva eget har funnits länge, men utan någon klar affärsidé. Carl, som senast kommer från låsbranschen, har en brinnande passion för att hela tiden utvecklas och i Garageportexpertens koncept ser han möjligheten att fokusera hårt på verksamheten och få utlopp för sin ambition att vrida på arbetssätt och förbättra den lokala prestationen eftersom kedjan erbjuder en färdig kostym kring system, marknadsföring och ekonomi.

- Jag upplever att det finns både kompetens och glädje i kedjan. Det smittar av sig och jag märker redan att det gör mitt arbete både enklare och roligare säger Carl.

- Det är inspirerande för hela kedjan att få in en person som Carl i Garageportexperten där motivations- och utvecklingsviljan är hög. Vi ser fram emot att se utvecklingen i Kalmar och tror att det är en bra satsning som kommer nå goda resultat säger Mikael Holmstrand.

Garageportexperten och Mikael Holmstrand är mycket nöjda med matchningen och nysatsningen som också innebär en totalrenovering av butiken i Kalmar.

Mikael Holmstrand, vd Garageportexperten, 070-692 51 30, mikael.holmstrand@garageportexperten.se

Carl Svensson, Garageportexperten i Kalmar, 0702-60 31 10
    carl.svensson@garageportexperten.se