Jonnie Nilsson och Johan Engström

NYA ÄGARE AV GARAGEPORTEXPERTEN i ÖSTERSUND - DE BYTER FINANSVÄRLDEN OCH ÖSTERGÖTLAND MOT GARAGEPORTAR I HEMTRAKTEN.

Finansvärlden och industriportsvärlden möts när svågrarna Jonnie Nilsson och Johan Engström tar över Garageportexperten i Östersund.

Tidigare ägaren av Garageportexperten i Östersund, Dick Ålander lämnar garageportsbranschen och i hans ställe kliver nu Jonnie Nilsson och Johan Engström in. Jonnie var precis på väg hem till Östersund med sin familj, efter några år i Norrköping, när möjligheten om att ta över Garageportexperten i Östersund dök upp.

- Jag har jobbat inom branschen sedan 2004, mest på industrisidan och har även tidigare drivit egen verksamhet. Det känns spännande att nu även kliva in på villasidan eftersom det är en marknad som är ny för mig, säger Jonnie.

Duon kommer med sin gedigna erfarenhet kring industriportar utveckla företagets industriben ytterligare.

- Marknaden för industriportar är superhet. Vi är redo för att anta utmaningen att växa i Jämtland och Härjedalen. Målet är att fortsätta vara nummer ett inom villportar, men samtidigt bli kundens förstahandsval även när det kommer till industriportar.

Jonnie och svågern Johan bestämde sig att starta företaget tillsammans för att kunna axla marknaden ordentligt. Johan kommer från en helt annan bakgrund, men tillsammans skapar de det perfekta teamet.

- Jonnie är främsta anledningen till att vi gör det här. Innan han kom med idéen var det inget jag hade funderat på då jag arbetat med finans och sociala medier inom finansvärlden sedan 2007. Att ge sig in i en helt ny bransch känns spännande och utmanande. Precis som det ska vara med andra ord. Att arbeta med garageportar skiljer sig markant från det jag tidigare arbetat med, men ibland mår man bra av att skaka om tillvaron och utmana sig själv säger Johan.

- Det känns skönt att ha en stor kedja som Garageportexperten i ryggen när vi nu drar i gång verksamheten. All kompetens, stöttning och bra leverantörer som följer med att ingå i en kedja är värdefull för oss, säger Jonnie och avslutar. Jag ser fram emot att ge mig in i något helt nytt och ha förmånen att med ett starkt varumärke i ryggen möta kunder på ett annat sätt mot tidigare.

- Vad jag hunnit uppleva än så länge så är det ett varmt klimat i hela Garageportexpertens organisation. Alla vill skapa förutsättningar för oss att lyckas och man bryr sig om varandra säger Johan.

- Det är som alltid roligt att få välkomna in nya kompetenta franchisetagare i kedjan. Det många boxar som ska tickas i för att passa som Garageportexpert. I Jonnie och Johan finns verkligen potential att fortsätta stärka vår position i Östersund med omnejd säger Mikael Holmstrand, Vd för Garageportexperten.

Mikael Holmstrand, vd Garageportexperten, 070-692 51 30, mikael.holmstrand@garageportexperten.se

Jonne Nilsson, Garageportexperten i Östersund, 076-831 35 27, jonnie.nilsson@gargeportexperten.se

Med en omsättning på ca 350 miljoner kronor är Garageportexperten Sveriges största leverantör av garageportar. Kedjan består av 30 franchisetagare med butiker på över 40 orter i hela landet. Sedan starten har kedjan levererat och monterat över 300 000 garageportar till villor, hyreshus och bostadsrättsföreningar.

www.garageportexperten.se