28stadsradhus och 54 lägenheter uppförs i porslinskvarteren, Gustavsberg.

Gärahovs Bygg skriver nytt avtal med Franka Bostad för uppförandet av BRF Trädgården i Gustavsberg.

Gärahovs Bygg har skrivit avtal med Franka Bostad AB om att uppföra 28 stadsradhus om tre plan samt 6 punkthus med 54 lägenheter.

Stadsradhusen byggs i flera etage med flexibla planlösningar och generösa uteplatser, några även med takterrass.

Projektet ligger i Gustavsberg mitt i porslinskvarteren som är uppkallat efter Gustavsbergs porslinsfabrik som tidigare låg på platsen.

Projektet avslutas i Januari 2023.

Gärahovs Bygg är ett expansivt byggbolag verksamt inom Entreprenad och Byggservice. Vi underhåller och utför ny – och ombyggnation av bostäder, offentliga byggnader och industrilokaler från Malmö i söder till Stockholm i Norr. Flexibilitet är vårt signum. Vi möter dina behov med nyfikenhet, kreativitet och engagemang. Vårt uppdrag är att se möjligheter. Vi guidar dig rätt från idé till eftermarknad. Med mångårig erfarenhet kan vi som byggledare matcha rätt samarbetspartner och affärsområde efter dina behov – stora som små. Vi sätter fokus på kvalitet och hållbarhet genom att vi är certifierade enligt kravställningen för ISO9001 och ISO14001.