Ny logga blir spadtaget för Nya Gärahov “Vi ska vara en småländsk utmanare”

Ny logga blir spadtaget för Nya Gärahov “Vi ska vara en småländsk utmanare”

Den 15 juni tar Gärahovs Bygg steget mot att bli den mest välrenommerade byggverksamheten i regionen. I samband med det första spadtaget för Djupadalsskolan i Jönköping lanserar byggföretaget sin nya logga och vision under nya namnet Gärahov.

-Vi kommer att samla oss under en ny logga som symbol för att vi påbörjat vår resa mot att bli den mest välrenommerade byggverksamheten i våra distrikt. Vi ska på riktigt bli en småländsk utmanare, säger Anders Svensson, VD för Gärahov.

Varför byter då det anrika byggföretaget Gärahovs Bygg namn till Gärahov och lanserar en ny logga? Enligt Anders Svensson är detta en viktig symbol för “nya Gärahov” och en långsiktig förändringsresa mot att ständigt bli bättre och effektivare med en ännu högre kundnöjdhet.

-Vi ska vara en småländsk utmanare. Loggan är mycket mer än bara nytt typsnitt och färgval. Loggan är basen i vårt långsiktiga varumärkesarbete. Textmässigt byts Gärahovs Bygg ut mot Gärahov. Vi ska bli bättre på att mäta, utvärdera och analysera och det senaste projektet ska alltid vara vårt bästa, säger Anders Svensson, VD för Gärahov.

Bygger kommunens nya skola

Lansering av varumärket sker i samband med att det första spadtaget tas för Djupadalsskolan i Jönköping den 15 juni. Byggnationen av högstadieskolan med tillhörande idrottshall i Gärahovs regi planeras att pågå fram till 2025.

-Vi är stolta över att ha fått förtroendet att bygga detta projekt åt Jönköpings kommun och leverera en högkvalitativ och modern skola. Och vi ser fram emot att fortsätta vårt goda samarbete med kommunen, säger Anders Svensson, VD för Gärahov.

Välkomna att delta vid lanseringen av nya Gärahov och första spadtaget

Tid: Torsdagen den 15 juni kl 11.00
: Djupadalsleden 2 Jönköping

Fakta Gärahovs:

Gärahov är ett expansivt byggbolag inom Entreprenad och Byggservice med 130 anställda i 5 distrikt: Jönköping, Linköping, Stockholm, Växjö och Skåne.

Huvudkontoret finns i Vaggeryd där bolaget startade 1997. På meritlistan finns allt från flerbostadshus, skolor och andra offentliga byggnader samt kommersiella byggnationer som bland annat kontor, lager och logistik till byggnation av helt nya stadsdelar.

Anders Svensson

Gärahov är ett expansivt byggbolag verksamt inom Entreprenad och Byggservice. Vi underhåller och utför ny – och ombyggnation av bostäder, offentliga byggnader och industrilokaler. I takt med att vi har utvecklat vår verksamhet har flera filialer startats och idag är bolaget med ca 130 anställda fördelat på 5 distrikt. Stockholm, Linköping, Jönköping/Värnamo, Växjö & Skåne. Huvudkontoret finns i Vaggeryd där vi startade bolaget 1997. Vårt uppdrag är att vidareutveckla och underhålla fastigheter där framtida generationer kan bo, lära och arbeta. Det är ett stort uppdrag som ställer höga krav på kvalitet, flexibilitet och service. Det är därför viktigt för oss att skapa ett nära och engagerat samarbete tillsammans med våra kunder.

Gärahov