Västergården Etapp 2

Västergården Etapp 2

Efter succén med Västergården har nu Borohus beslutat att fortsätta med det tredje projekt i Södersätra – Västergården etapp 2 och Gärahovs Bygg är mycket glada att få fortsätta med uppförandet av husen.

Projektet kommer att bestå av 13 parhus om 145 kvm med tillhörande förråd samt 12 studiohus om 30 kvm med tillträde från Q4 2021.

Byggherre: Borohus/Esstate

Projektansvarig: Thomas Augutsson

Beräknat startdatum: Februari 2021

Beräknat slutdatum: Maj 2022

Kontraktsumma: 35 Mkr

Anders Svensson

Presskontakt VD 0733-503702

Gärahov är ett expansivt byggbolag verksamt inom Entreprenad och Byggservice. Vi underhåller och utför ny – och ombyggnation av bostäder, offentliga byggnader och industrilokaler. I takt med att vi har utvecklat vår verksamhet har flera filialer startats och idag är bolaget med ca 130 anställda fördelat på 5 distrikt. Stockholm, Linköping, Jönköping/Värnamo, Växjö & Skåne. Huvudkontoret finns i Vaggeryd där vi startade bolaget 1997. Vårt uppdrag är att vidareutveckla och underhålla fastigheter där framtida generationer kan bo, lära och arbeta. Det är ett stort uppdrag som ställer höga krav på kvalitet, flexibilitet och service. Det är därför viktigt för oss att skapa ett nära och engagerat samarbete tillsammans med våra kunder.

Gärahov