Garbo&Friends lanserar sin första vuxenkollektion

Det svenska företaget Garbo&Friends är känt för att skapa barnprodukter som passar in i ett vuxet hem och nu släpper de en efterlängtad kollektion för en vuxen målgrupp.

Sedan Garbo&Friends grundades 2012 har företaget blivit uppskattat över hela världen för sina unika mönster, varma färger och högkvalitativa produkter. Nu lanserar företaget sin första kollektion riktad till en vuxen målgrupp.

- Vi har fått många förfrågningar om produkter i större storlekar och vi är jätteglada över att nu kunna lansera vår ”största” nyhet hittills, säger Emmelie Johansson, vd Garbo&Friends.

Kollektionen som går under namnet A Bigger Story kommer i 8 mönster och enfärgade toner. Mönstren, som redan finns i  sortimentet på andra produkter, är framtagna av Garbo&Friends grundare och creative director Susann Karlsson Nemirovsky. Totalt är det 39 produkter så som påslakan, dra-på-lakan, örngott och överkast i percale och 100% bomullsmuslin.

- Vi lanserade en ny bomullsmuslin förra året som är tätare vävd och utav det finaste garnet vilket gör den otroligt mjuk. Den passar jättebra i sängkläder även för vuxna då den böljande strukturen andas och ger bra värmejustering, säger Emmelie Johansson.

Från och med 2 mars kommer produkterna finnas till försäljning hos garboandfriends.com och utvalda återförsäljare. Produkterna är tillverkade i Portugal och OEKO-TEX Certifierade