ICA-butik öppnar i Gårdsten

ICA-butik öppnar i Gårdsten

Nu står det klart att Gårdsten Centrum kommer att utökas med en ny ICA-butik. Detta efter att ICA fattat beslut om att öppna ICA Supermarket i Gårdsten Centrum. Byggnationerna är redan i full gång. Det har varit en lång process och under måndagen fattade ICAs styrelse det slutliga beslutet för att etablera ytterligare en butik i nordost.

- Det är mycket glädjande för utvecklingen av Gårdsten att ICA beslutat att etablera en Supermarket på torget. Gårdsten ska vara ett levande

samhälle med en hög grad av närservice för de boende, säger Anneli Snobl, Koncernchef, Förvaltnings AB Framtiden och Styrelseordförande, Gårdstenbostäder.

- Det är viktigt för oss att vara med i den fortsatta utvecklingen av Gårdsten. Vi kommer vara en drivande kraft i centrats företagarföreningen för att få ett engagemang samtidigt som vi kommer vara lyhörda för vad kunderna vill ha. Valet av koncept har varit viktigt, därför beslutade vi att det just skulle vara en ICA Supermarket. Det blir en välsorterad områdesbutik med generösa öppettider.

Vi beräknar att öppna i oktober som planen ser ut, säger Henrik Wahlström, Etableringschef på ICA Sverige AB.

- Vi tycker det är mycket positivt att ICA etablerar sig i Gårdsten. Längre öppettider och ett brett sortiment  är a och o för våra hyresgäster och vi har hela tiden haft ett bra stöd av GöteborgsLokaler i förhandlingarna, säger Michael Pirosanto, t.f. vd på Gårdstensbostäder.

---------------

För mer information kontakta Michael Pirosanto, t.f. vd Gårdstensbostäder 031-332 60 00.