Cyklister i världsklass kommer att använda Garmins innovativa produkter för att följa data kring utveckling och prestation, få guidning i sin träning och följa statistik kring sin hälsa

Garmin presenterar 2023 års sponsrade professionella cyklingsteam

Garmin kan idag meddela att vi kommer att sponsra inte mindre än 20 cyklingsteam under 2023. Alla lagen kommer att använda Garmins produkter då de tävlar på den högsta nivån inom sin sport. De kommer att representera Garmin på tävlingar runt om i världen och vara utrustade med premiumprodukter som Forerunner®och fēnix® multisport smartwatches, Edge® cykeldatorer, Tacx® inomhustrainers, Varia™ bakåtseende radar, Rally™ kraftmätare och Index™ Smart Scales.

Nedan är de cyklingsteam som vi nu samarbetar med och som kommer att använda Garmin ekosystem av produkter för träning och tävling under 2023:

• AG Insurance-Soudal Quick-Step Team
  • Trek Factory Racing
  • Uno-X Pro Cycling Team
  • Yeti FOX Factory Racing Team

Nytt för i år är att damlagen AG Insurance-Soudal Quick-Step’s och Lotto-Dstny’s kommer att använda Garmins kraftmätare Rally för att mäta kraft, kadens och andra avancerade data om cyklingsdynamik.

Besök https://www.garmin.com/en-GB/pros/cycling-teams/för att läsa mer om våra sponsrade cyklingsteam under 2023.