En av CLEVERS snabbladdare,  installerad i Ringarum
En av CLEVERS snabbladdare, installerad i Ringarum

GARO levererar största ordern till CLEVER

GARO AB har fått sin största enskilda order någonsin från CLEVER Sverige AB.
Ytterligare sex snabbladdare ska levereras under våren 2017.

CLEVER Sverige AB, som ägs av Öresundskraft AB, Jämtkraft AB och Tekniska verken i Linköping AB, har sedan tidigare 15 snabbladdare från GARO i drift och ytterligare två kommer att installeras inom kort. Utöver det har man nu köpt in ytterligare sex snabbladdare i en enskild beställning som levereras under vintern.

– Just nu köper vi mycket från GARO. Vi har goda erfarenheter av GARO:s produkter, de är både stabila och driftsäkra. De har även en väl utvecklad organisation för service och underhåll, säger Christer Nilsson, produktionschef på CLEVER Sverige AB.

Var laddarna kommer att placeras är inte klart. Avtal med markägarna ska färdigställas innan det blir offentligt.

– Vår bedömning är att försäljningen av eldrivna fordon kommer att öka framöver, vilket är huvudskälet till att vi satsar hårt på snabbladdning, säger Christer Nilsson.

Reine Lönn, som är ansvarig för affärsområdet laddinfrastruktur på GARO, är stolt över samarbetet.

– Detta är en viktig order för GARO som läggs till de tidigare vi levererat till både CLEVER Sverige AB och till deras ägare. Vår styrka är att vi kan leverera kvalitet inom en rad olika affärsområden. Att de väljer oss som leverantör indikerar att vi är en trygg och stabil partner, säger Reine Lönn.

GARO AB

Reine Lönn, försäljningschef

076-147 44 44, reine.lonn@garo.se

CLEVER Sverige AB